معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، صنعت گردشگری را در داخل و خارج رونق می دهیم.
محمد محب خدایی در دومین همایش هماندیشی بانوان کارآفرین صنعت گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: وظیفه داریم جاذبه های گردشگری کشور را به محصول تبدیل کنیم.
وی افزود: برای تبلیغ گردشگری آنچه بیشتر از امکانات تبلیغات قدیمی، ثمربخش است استفاده از ظرفیت فضای مجازی است و برای همین منظور، چندی پیش با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاهم نامه ای برای ایجاد 50 هزار شغل از طریق فضای مجازی امضا کرده ایم.
محب خدایی توضیح داد: وزارت کار بر اساس این تفاهم نامه پذیرفت تا دو سال، بیمه بازاریابان فضای مجازی گردشگری را که از طریق آزمون پذیرفته شده و دوره شش ماهه کارآموزی را می گذرانند، پرداخت کند.
وی ادامه داد: این بازاریابان به ازای جذب هر گردشگر، منفعتی به توراپراتورها و تورلیدرها (راهنمایان گردشگری) خواهند رساند و از این طریق برای خود و دیگران ایجاد درآمد می کنند.
محب خدایی تصریح کرد: ما در اشتغالزایی، کار نمایشی نمیکنیم و اگر برنامهای در پیش میگیریم می خواهیم در اقتصاد و اشتغال بازدهی داشته باشد.
معاون گردشگری کشور ادامه داد: یکی از مزیتهای حضور بانوان در فضای گردشگری، فعالیت در شاخههای گردشگری غذایی و فعالیتهای صنایع دستی است و آنها میتوانند با استفاده از استعداد فراوان خود در این زمینهها ایجاد جذابیت کنند.
وی اظهار کرد: سند راهبردی گردشگری کشور تدوین شده و بانوان فعال میتوانند در سامانه مورد نظر در مباحث کارشناسی مشارکت کنند و پیشنهادات خود را به ما ارائه دهند.
محب خدایی یادآور شد: فضای گردشگری، نیازمند برنامهریزی در یک محیط سیال است و با رونق آن فواید بسیاری برای مردم حاصل خواهد شد.