رئیس سازمان برنامه و بودجه

درقانون بودجه امسال برای 1 میلیون نفر شغل پیش‌بینی شده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه 3 میلیون و 300 هزار نفر بیکار در کشور داریم، گفت که در تبصره 18 قانون بودجه امسال، 1 میلیون شغل پیش بینی شده است.
تاریخ: 21 مرداد 1397
شناسه: 14725

محمد باقر نوبخت در جلسه امضای تفاهمنامه «ایجاد اشتغال گسترده و پایدار» با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در تبصره 18 قانون بودجه سال 1397، مساله ایجاد اشتغال برای یک میلیون نفر پیش بینی شده است.


نوبخت تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال در زمینه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی سه هزار میلیارد تومان بودجه از دولت، نظام بانکی و صندوق توسعه ملی تامین می شود.


وی یادآوری کرد: 14 هزار و 300 میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی، پنج هزار میلیارد تومان از منابع سازمان هدفمندی و 15 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به علاوه 30 هزار میلیارد تومان از نظام بانکی برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی اختصاص یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: معتقدیم با پول پاشی شغل ایجاد نمی شود و باید در قواره سرمایه گذاری های مختلف برای طرح های مولد اشتغال ایجاد کنیم.
وی اضافه کرد: حدود 157 هزار شغل با سرمایه گذاری در طرحهای اشتغالزای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد می شود و این سازمان درباره تحقق این امر متعهد شده است.


نوبخت ادامه داد: در بخش مسکن نیز حدود 300 هزار فرصت شغلی برای ساخت 50 هزار مسکن روستایی، 50 هزار مسکن حمایتی شهری و بازسازی 100 هزار واحد مسکونی قدیمی پیش بینی کردیم و ایجاد فرصت های شغلی در پروژه های نوسازی ناوگان شهری، صنایع کوچک، کشاورزی و غیره به همین منوال ادامه می یابد.
به گفته نوبخت، برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی، 12 برنامه کلان طراحی شده که تفاهمنامه با سازمان میراث فرهنگی یکی از آنهاست.