رئیس اتاق مازندران خبر داد

رشد ۱۴ درصدی صادرات مازندران در 4 ماه نخست سال 97

عبدالله مهاجر دارابی، رئیس اتاق مازندران معتقد است اگر ضعف و قوت های صادرات در استان شناسایی شود و مشکلات پیش روی تحقق این اهداف رفع شود، روند رشد صادرات استان تداوم خواهد داشت.
تاریخ: 18 مرداد 1397
شناسه: 14769

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در گفت وگویی گفت: وضعیت موجود در بازار سکه، ارز و اقتصاد حباب است و نسبت به آینده اقتصادی و شکست حباب خوش بین هستیم.

عبدالله مهاجر دارابی با بیان اینکه مشاوره بخش خصوصی به دولت همیشه کارگشا بوده است، گفت: آنچه در سال ۹۷ در حوزه اقتصادی رخ داده از قبل پیش بینی می شد. اگر تدبیر درستی صورت بگیرد تحریم های آمریکا و دنیا روی ما اثرگذار نخواهد بود. خلائهای موجود ناشی از آن است که حوزه اقتصادی دولت تدبیر اساسی برای این حوزه نداشته است.

مهاجر دارابی خودمحوری در حوزه اقتصادی و اعمال نگاه شخصی بر نگاه کارشناسی اقتصادی را سبب بروز مشکلاتی در بخش اقتصادی کشور دانست وگفت:  ارز ۴۲۰۰ تومانی مبنای مشخص و کارشناسی ندارد و نگاه بخش اقتصادی این است که اطلاعات این بخش می تواند در حوزه بازار کارگشا باشد. ارز ثانویه پیشنهادی نیز به صورت ناقص اجرا شد و باعث ملتهب شدن بازار شد.

رئیس اتاق مازندران درباره اجرایی شدن اصل ۴۴ اظهار داشت: اگر این اصل اجرا می شد بسیاری از زد و بندها در حوزه اقتصادی را شاهد نبودیم. یکی از اشتباهات این بود که فضا برای رانت افراد سودجو مهیا شده است.

مهاجر دارابی با اشاره به نگاه خوب اقتصادی استاندار مازندران تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم بار به زمین مانده اقتصادی را به سرمنزل مقصد برسانیم .رسیدن به افق صادراتی سه میلیارد دلاری در استان قابل تحقق است اگر ضعف و قوت ها شناسایی شده و مشکلات پیش روی تحقق این هدف رفع شود.

وی از آماده بودن بسته اقتصادی استان خبر داد و گفت: در چهارماه اول سال جاری میزان صادرات استان ۱۴ درصد افزایش یافته و میزان صادرات به ۱۵۴ میلیون دلار رسیده است. هر هفته مشکلات بخش خصوصی پایش و تک تک واحدهای تولیدی رصد می شود.

موضوعات :
در همین رابطه