جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته سوم مرداد 1397

پیش‌بینی استاندارد بانک از بهای طلا در پایان سال 2018، آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا در مورد تولید نفت ایران و آمریکا، تداوم روند سقوط لیر ترکیه در برابر ارزهای معتبر و آخرین تغییرات پوند در برابر دلار، جزو مهم‌ترین اعداد و ارقام اقتصادی در یک هفته اخیر محسوب می‌شوند.
تاریخ: 21 مرداد 1397
شناسه: 14815

در هفته‌ای که گذشت اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه نمود:

630 میلیون تن

ورلد استیل: سالانه به طور متوسط 630 میلیون تن فولاد در جهان از طریق تبدیل قراضه به شمش فولاد بازیافت می‌شود که این میزان بازیافت، از انتشار 945 میلیون تن گاز دی‌اکسید کربن جلوگیری می‌کند.

133 میلیون یوان

آنکتاد: جک ما، میلیاردر سرشناس چینی و مؤسس شرکت تجارت الکترونیک علی‌بابا، قصد دارد با صرف 133 میلیون یوان  (معادل بیش از 20 میلیون دلار)، جایزه «کارآفرین سال آفریقا» را پایه‌گذاری کند.

1.7 درصد

سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO): تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که به ازای هر 1 درصدی که دما از 15 درجه سانتی‌گراد فراتر می‌رود، 1.7 درصد از نرخ بهره‌وری افراد کاسته می‌شود.

82.5 میلیون گردشگر

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): در سال 2016 فرانسه با جذب 82.5 میلیون گردشگر خارجی، از این لحاظ در بین کشورهای OECD رتبه نخست را داشته است.

11.1 درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): صنعت گردشگری به تنهایی 11.1 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور اسپانیا را تشکیل می‌دهد.

40 درصد

فایننشال تایمز: ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حدود 40 درصد کاهش یافته است.

2.4 درصد

فایننشال تایمز: شاخص تورم هسته آمریکا در ماه جولای امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته 2.4 درصد افزایش یافته است که این رقم بالاترین نرخ تورم هسته سالانه آمریکا در 10 سال اخیر به شمار می‌رود. گفتنی است شاخص تورم هسته بدون در نظر گرفتن مواد غذایی و حامل‌های انرژی در سبد تورم محاسبه می‌شود.

1.29 دلار

فایننشال تایمز: در معاملات روز چهارشنبه بازارهای جهانی فارکس، نرخ پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا برای اولین بار در یک سال اخیر به کمتر از 1.29 رسید.

4.7 میلیون بشکه

اداره اطلاعات انرژی آمریکا: ایران در سال 2017 روزانه به طور متوسط 4.7 میلیون بشکه نفت و میعانات گازی تولید کرده است.

9.4 و 10.7 میلیون بشکه

اداره اطلاعات انرژی آمریکا: متوسط تولید روزانه نفت در آمریکا طی سال گذشته میلادی 9.4 میلیون بشکه بوده است که انتظار می‌رود این رقم در سال جاری به 10.7 میلیون بشکه برسد.

250 میلیون دلار

سی‌ان‌ان مانی: ولید بن طلال، شاهزاده ثروتمند سعودی، اعلام کرد با سرمایه‌گذاری 250 میلیون دلاری در شرکت اسنپ‌چت، 2.3 درصد از سهام این شرکت به سرعت در حال رشد را در اختیار گرفته است.

50 میلیارد دلار

سی‌ان‌ان مانی: شرکت هلدینگ برکشایر هاتاوی در ماههای اخیر سهام خود در شرکت اپل را به 5 درصد –معادل 50 میلیارد دلار- رسانده است. مدیریت این هلدینگ قدرتمند را وارن بافت، سرمایه‌گذار معروف آمریکایی و سومین فرد ثروتمند جهان، بر عهده دارد.

16 میلیارد دلار

رویترز: آمریکا فهرست نهایی 16 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی که قرار است مشمول تعرفه 25 درصدی شوند را آماده ساخته است. وزارت بازرگانی چین اعلام کرده است که با وضع تعرفه‌های مشابه، به این اقدام آمریکا پاسخ خواهد داد.

1300 دلار

بلومبرگ: کارشناسان استاندارد بانک معتقدند تا پایان سال جاری میلادی قیمت هر اونس طلا بار دیگر به مرز 1300 دلار بازخواهد گشت.

40 درصد

ای‌مارکتر (eMarketer): بر اساس نتایج یک مطالعه میدانی، 40 درصد از کاربران اپلیکیشن‌های تلفن همراه در آمریکا، نقش این اپلیکیشن‌ها در زندگی روزمره خود را بسیار مهم ارزیابی می‌کنند.

54 درصد

ای‌مارکتر (eMarketer): 54 درصد از جوانان چینی شرکت‌کننده در یک نظرسنجی، شغل «سلبریتی آنلاین» را شغل مورد علاقه خود عنوان کرده‌اند.

718 میلیارد دلار

استاتیستا: در سال 2017 ارزش بازار جهانی خرده‌فروشی مواد غذایی و نوشیدنی‌ها بیش از 718 میلیارد دلار بوده است که در قیاس با سال قبل از آن 2.4 درصد رشد نشان می‌دهد.

1.4 میلیون نفر

اداره آمار وزارت کار آمریکا: در ماه جولای سال جاری میلادی 1.4 میلیون نفر از بیکاران آمریکایی، 27 هفته یا بیشتر بیکار بوده‌اند.

در همین رابطه