در پی توافق با جهاد کشاورزی استان

تاسیس تشکل‌‌های کشاورزی سمنان با محوریت اتاق بازرگانی انجام می‌شود

علی اصغر جمعه ای، رئیس اتاق سمنان می گوید توسعه تشکل های کشاورزی در استان باعث می شود اقتصاد کشاورزی شتاب بیشتری بگیرد.
تاریخ: 13 شهریور 1397
شناسه: 15207

علی‌اصغرجمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان

روسای اتاق سمنان و سازمان جهاد کشاورزی این استان نشست مشترکی را با محوریت توسعه تشکل‌های کشاورزی برگزار کردند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در این نشست گفت: توسعه تشکل های کشاورزی در استان باعث می‌شود اقتصاد کشاورزی شتاب بیشتری بگیرد.

علی اصغر جمعه ای ادامه داد: تا کنون تشکل‌های کشاورزی پسته، انگور، زیتون  و ارگانیک در اتاق سمنان شکل گرفته اند و این آمادگی وجود دارد تا تشکل‌های دیگری همانند  انجمن انار، انجمن گلخانه داران و دیگر انجمن های همسو در این اتاق تاسیس شوند.

جمعه ای افزود: انجمن های انگور و پسته توفیقات بسیار زیادی در سطح بازرگانی داشته اند و توانسته اند تا کنون در نمایشگاههای متعدد داخلی و خارجی  حضور داشته باشند،  تا آنجا که انجمن انگور توانسته بدون واسطه، انگور شاهرود را به روسیه  و پاکستان صادر کند.

میرعماد، رئیس سازمان جهاد  کشاورزی استان سمنان  از توسعه تشکل‌های کشاورزی با محوریت اتاق و جهاد استقبال  و تصریح کرد: در بخش کشاورزی،  فعالان این عرصه مشکل تولید ندارند و تنها دغددغه این افراد فروش  و رقابت در بازار است.  

میر عماد تصریح کرد: تشکل های کشاورزی با محوریت اتاق می توانند در توسعه  کسب کار و مطالبات بهره برداران کشاورزی مفید باشد.

در این نشست تفاهم شد در گام اول  هیات موسس تشکل های مرغ تخم گذار استان سمنان، تولیدکنندگان گاوهای شیری و انجمن زنبورداران  استان تشکیل شود.

موضوعات :
در همین رابطه