محبی در نشست مسئولان دفاتر استانی مرکز داوری خبر داد

اصلاح آیین‌نامه هزینه‌های داوری و تصویب قواعد میانجیگری مرکز داوری اتاق ایران

ششمین نشست مشترک مسئولان دفاتر استانی مرکز داوری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به همت مرکز داوری اتاق ایران با حضور 23 نفر از مسئولان دفاتر استانی این مرکز و رئیس اتاق همدان در استان همدان برگزار شد.
تاریخ: 19 شهریور 1397
شناسه: 15272

محسن محبی دبیرکل مرکز داوری اتاق ایران در ششمین نشست مشترک مسئولین دفاتر استانی این مرکز که در همدان برگزار شد از اصلاح آیین‌نامه هزینه‌های داوری و تصویب قواعد میانجیگری خبر داد.

دبیر کل مرکز داوری اتاق ایران گرد هم‌آیی صاحب‌نظران و کارشناسان اقتصادی و بحث و تبادل‌نظر درباره مسائل روز اقتصادی را از مهم‌ترین نتایج مثبت برگزاری این نشست‌ها تلقی کرد و به ارائه توضیحاتی درباره اقدامات صورت گرفته در مرکز داوری اتاق ایران پرداخت.

محبی با تأکید بر ضرورت تعامل بیشتر مسئولین دفاتر استانی مرکز داوری با روسای اتاق‌های استان‌ها افزود: تأسیس مرکز داوری اتاق ایران، اتفاقی بزرگ در حقوق ایران و همچنین در تاریخ اتاق ایران است بنابراین باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

محبی افزود: اتاق ایران مشاور قوای سه‌گانه است و نقش بسیار مهمی در انتقال نظرات و تجربیات و پیشنهاد‌ها بخش خصوصی به قوای مجریه و مقننه دارد. با تأسیس مرکز داوری اتاق ایران و گسترش دفاتر استانی آن، فرصتی ایجادشده که نظرات متخصصان حوزه قضایی و داوری نیز به قوه قضائیه منتقل شود.

ضرورت آموزش و آشنایی تجار و بازرگانان با موضوع داوری سازمانی و با قراردادها، تعامل بیشتر مسئولان دفاتر استانی با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در استان ذی‌ربط، یکسان‌سازی رویه‌های اداری و اجرایی دفاتر استانی با مرکز داوری اتاق ایران، ضرورت توجه و رعایت بیشتر مسئولین دفاتر به قواعد داوری مرکز و قانون اساسنامه مرکز داوری اتاق ایران، نظارت و مدیریت مسئولین دفاتر و داوران در مورد سرعت در رسیدگی‌ها و جلوگیری از اطاله جریان داوری، برگزاری نشست‌های مشترک مسئولین دفاتر استانی در دوره‌های 3 ماهه یا 6 ماهه، ضروت برگزاری دوره‌های داوری و تنظیم قرارداد برای متقاضیان دریافت کارت بازرگانی، ضرورت انجام بازرسی‌ها و نظارت‌های دوره‌ای منظم از دفاتر استانی، عدم نگاه سودآوری و سوداگری به موضوع داوری در اتاق‌های بازرگانی و بسترسازی مناسب جهت برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین ازجمله موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

در همین رابطه