سلاح‌ورزی در نشست استانداران منطقه 4 مطرح کرد

تاسیس هلدینگ سرمایه‎گذاری، راهکار سامان‌دهی پروژه‌های منطقه 4 کشور

حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق ایران و رئیس اتاق لرستان می گوید باید یک هلدینگ یا شرکت سرمایه‎گذاری بزرگ ایجاد شود که با مجموعه‎ای از شرکت‎های زیرمجموعه در حوزه صنعت، معدن، گردشگری، کشاورزی و انرژی بتواند پروژه‎ها و طرح‎های اقتصادی استان‎های منطقه چهار را پیگیری کند.
تاریخ: 25 شهریور 1397
شناسه: 15380

دومین نشست استانداران منطقه 4 کشور به میزبانی استان لرستان با حضور سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در اتاق لرستان برگزار شد و استانداران منطقه 4 کشور شامل استان های ایلام، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و همدان به طرح مسائل و مشکلات استان خود پرداختند و پیشنهاداتی برای رفع موانع توسعه در این استانها ارائه شد.

حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق ایران و رئیس اتاق لرستان در این نشست گفت: علی رغم اینکه برخی از استان‎های منطقه 4 در برخی شاخص‎ها وضعیت مطلوبی دارند اما در شاخص‎های اصلی اقتصادی از متوسط کشوری پایین‎تر هستند. آمار شاخص‎های مهاجرت، درآمد سرانه و تولید ناخالص داخلی نشان دهنده وضعیت نامناسب اقتصادی این مناطق است.

نایب رئیس اتاق ایران با تاکید بر ضرورت سامان دادن پروژه‌ها در سطح این 6 استان گفت: باید یک هلدینگ یا شرکت سرمایه‎گذاری بزرگ با سرمایه اولیه 1000 میلیارد تومان ایجاد شود که با مجموعه‎ای از شرکت‎های زیرمجموعه در حوزه صنعت، معدن، گردشگری، کشاورزی و انرژی بتواند پروژه‎ها و طرح‎های اقتصادی استان‎های منطقه چهار را پیگیری کند.

وی یادآور شد: باید زمینه تاسیس شرکت‎های سرمایه‎گذاری در منطقه چهار فراهم شود و اتاق‎های استان‎های این منطقه می‎توانند تسهیل گر بخشی از تامین سرمایه باشند و مابقی آن از طریق پذیره‌نویسی و استفاده از ابزارهایی که در بازار پول وجود دارد تامین شود. بعد از انجام این‌کار با استفاده از توان جمعی این 6 استان از ظرفیت صندوق توسعه ملی استفاده و از معاون اول رئیس جمهور برای تامین منابع ملی پروژ‌ه‎ها درخواست شود.

در همین رابطه