محمد رجبی گفت: دلیل افزایش چشمگیر هزینه نگهداری قطارها، تخصیص ندادن ارز با تعرفه مناسب به شرکتهای حمل ونقل ریلی است.
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا ادامه داد: با افزایش قیمت مواد مصرفی و قطعات یدکی واگنهای مسافری که متاثر از رشد بهای فولاد و محصولات پتروشیمی است، هزینه بازسازی یک واگن مسافری به بیش از یک میلیارد تومان رسیده که با تخصیص ارز مناسب به حدود 800 میلیون تومان کاهش پیدا میکند.
رئیس انجمن صنفی شرکتهای حمل ونقل ریلی کشور اضافه کرد: تامین این مبالغ برای تعمیر و نگهداری واگنها از توان شرکتها خارج است و نمیتوانند واگنها را با انجام تعمیر اساسی برای سیر آماده کنند.
رجبی از دولت خواست با تخصیص ارز 4200 تومانی و منابع ویژه با سود کم بهره به شرکتها کمک کند تا چرخ، سیستم ترمز، باتری و برخی قطعات مورد نیاز را وارد کنند.