نائب رئیس اتاق ایران مطرح کرد

تحریم‌ها در کاهش رتبه ایران در فضای کسب‌وکار مؤثر نیست

نائب رئیس اتاق ایران معتقد است کاهش رتبه ایران در زمینه سهولت در فضای کسب‌وکار موضوعی داخلی است و ارتباطی با تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا ندارد.
تاریخ: 05 آذر 1397
شناسه: 16455

نائب رئیس اتاق ایران با اشاره به کاهش رتبه ایران در زمینه سهولت در فضای کسب‌وکار تأکید کرد که این موضوع ارتباطی با تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا ندارد و موضوعی داخلی است.

حسین سلاح ورزی افزود: این ارزیابی بر اساس ۱۰ شاخص و ۲ مؤلفه انجام می‌شود؛ در حقیقت ۲ مؤلفه میزان زمان و مراجعه‌ای که برای فعالین اقتصادی برای شروع یا توسعه کسب‌وکارها انجام می‌شود و هزینه‌ای که برای این امور متحمل می‌شوند، بسیار مهم هستند.

او ادامه داد: باوجوداینکه مجموع امتیازات کشور در زمینه سهولت فضای کسب‌وکار نسبت به سال گذشته افزایش یافته ولی از نظر رتبه‌بندی ۴ پله تنزل داشتیم.

نائب رئیس اتاق ایران گفت: دلیل اصلی این موضوع آن است که کشورهای دیگر دست به اقدامات اصلاحی زده‌اند که از اقدامات ما بیشتر بوده و به همین دلیل رتبه بهبود آنها در فضای کسب‌وکار، از ایران بالاتر رفته است.

سلاح ورزی اظهار کرد: مادامی‌که حاکمیت یعنی هم دولت، هم قوه قضاییه و هم مجلس اراده‌ای برای کاهش تعداد مراجعات و صدور مجوزها و فرایندها نداشته باشند، نمی‌توانیم شاهد جهش اثرگذاری در سهولت فضای کسب‌وکار باشیم.