رئیس اتاق شیراز در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان کرد

ورود 31 طرح دانش‌بنیان و استارتاپی به چرخه اقتصاد استان فارس

جمال رازقی، رئیس اتاق شیراز می‌گوید، حمایت از کسب‌وکارهای نوین و استارتاپ‌ها یکی از محورهای اصلی فعالیت اتاق شیراز است که تلاش کردیم ظرفیت‌های استان را شناسایی و فعالیت‌های بنیادین انجام دهیم.
تاریخ: 20 آذر 1397
شناسه: 16681

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز در پاسخ به خبرنگاران، ورود 31 طرح دانش بنیان، فناورانه و استارتاپی به چرخه اقتصاد استان را اتفاقی مبارک و ارزشمند خواند و گفت: این طرح ها به اقتصاد استان کمک شایانی می کند.

جمال رازقی بیان کرد: حمایت از کسب و کارهای نوین و استارتاپ‌ها یکی از محورهای اصلی فعالیت اتاق شیراز است که تلاش کردیم در این زمینه ظرفیت های استان را شناسایی و فعالیت های بنیادین انجام دهیم.

رازقی افزود: بر این اساس برای نخستین بار در بین اتاق های سراسر کشور، دفتر تبادل فناوری و تکنولوژی را در اتاق شیراز طراحی و راه اندازی کردیم تا بتوانیم به اهدافی از جمله تحقق اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری و تسهیل کننده صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان جنوب کشور را جامعه عمل بپوشانیم.

وی اظهارداشت: جای خرسندی است که ایده های ایرانی در قالب استارتاپ ها به عنوان ایده های پیشتاز مطرح است و ما در اتاق شیراز تلاش می کنیم استعدادها و نیروهای جدید را کشف و مورد حمایت قرار دهیم و فضای اتصال آنها به سرمایه گذاران را فراهم کنیم.

رازقی با اشاره به حضور پر بار و موفق اتاق شیراز در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ و تلکامپ شیراز اضافه کرد: اتاق شیراز در این نمایشگاه حضوری موفق داشت و از 31 طرح دانش بنیان، فناورانه و استارتاپی مورد حمایت خود، در حوزه های پزشکی، کشاورزی مهندسی و گردشگری رونمایی کرد که اتفاق منحصر به فردی است.

وی ادامه داد: طرح بازیافت از مبدا، دستگاه هوشمند کدینگ، صفحات خورشیدی، استارتاپ شیراز سرویس، استارتاپ زیداکس، نرم افزار crt طراحی، ساخت انواع پرتزهای پیچیده جراحی و استارتاپ سازن (سامانه تجارت الکترونیک تخصصی صنعت ساختمان)، سامانه هوشمند مدیریت گلخانه و سیستم تولید علوفه به روش هیدروپونیک از جمله این طراح ها است که وارد چرخه اقتصاد استان شده اند.

رئیس اتاق شیراز عنوان داشت: اقدامات ما در زمینه تجاری سازی، صادرات فناوری و خدمات مالکیت فکری در حال انجام است. طرح ها و فعالیت های دیگری در دفتر تبادل فناوری و تکنولوژی اتاق شیراز در حال انجام است که به زودی برخی از طرح های آن رونمایی می‌شود.

وی تصریح کرد: در زمان فعلی ورود به بازار کسب و کار نیاز به الزامات جدیدی در حوزه فناوری اطلاعات، استارتاپ ها و فعالیت های دانش بنیان دارد که واحدهای تولیدی استان باید خود را به نیازهای بازار روز کسب و کار مجهز کنند.

رازقی گفت: بر این باوریم که واحدهای تولیدی و بخش خصوصی ما باید به دانش و فناوری روز مجهز باشد که این مهم یکی از الزامات حضور و رقابت در بازارهای جهانی است و ما در دفتر تبادل فناوری و تکنولوژی اتاق شیراز خدمات انتقال تکنولوژی را به بخش خصوصی ارائه می کنیم.

وی افزود: اشتغال یکی از مباحث مهم در همه دوران ها در کشور بوده است که استان شیراز نیز در میزان نرخ بیکاری وضعیت مناسبی ندارد بنابراین ما در اتاق شیراز در چند سال اخیر سه محور اصلی حمایت از تولید، صادرات و استارتاپ ها را در دستورکار قرار داده ایم تا بتوانیم نقش کوچکی در ایجاد اشتغال جوانان استان ایفا کنیم.

رئیس اتاق شیراز بیان کرد: بر اساس شاخص های اقتصاد کلان کشور، باید روندی در حوزه های اقتصادی دنبال شود که میزان وابستگی اقتصاد به نفت کاسته شود و اقتصاد ما از بحران و آسیب پذیری خارج شود.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ از 13 تا 16 آذرماه جاری در نمایشگاه بین المللی استان فارس برپا بود.

موضوعات :
در همین رابطه