رئیس اتاق ساری در نشست شورای گفت‌وگوی مازندران تاکید کرد

به مصوبات شورای گفت‌وگو عمل کنیم

عبداله مهاجر دارابی، رئیس اتاق ساری می‌گوید: جایگاه و نقش شورای گفت‌وگو در بهبود کسب‌وکار بسیار مهم است. باید نسبت به اجرایی شدن مصوبات شورا تلاش کنیم و برای رفع موانع تولید برنامه‌ریزی شود.
تاریخ: 24 دی 1397
شناسه: 17218

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ساری در نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت گفت: امیدواریم با حمایت جدی استاندار برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی گام برداریم. باید به مصوبات شورای گفت وگو عمل کنیم و برای رفع موانع برنامه‌ریزی شود.

عبداله مهاجر دارابی جایگاه و نقش شورای گفت‌وگو را در بهبود کسب‌وکار مهم برشمرد و افزود: برای تبادل نظر دولت و بخش خصوصی و تاثیر اقتصادی، نظرات بخش خصوصی بسیار مهم است.

دارابی عنوان کرد: در حال حاضر چند بند شورای گفت‌وگو وجود دارد که اگر اجرا شود در رفع موانع تولید بسیار تاثیرگذار است. باید نسبت به اجرایی شدن آن تلاش کنیم و معتقدیم قانون می‌تواند موانع فراروی را حل کند، به این شرط که مدیران اجرایی خود را مکلف به اجرای آن بدانند.

پویاسازی اقتصاد داخلی، هدف شورای گفت وگوی بخش خصوصی است

در ادامه استاندار مازندران پویاسازی اقتصاد داخلی را هدف شورای گفت وگو و اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: باید آسیب شناسی درباره مشکلات و موانع فراروی تولید صورت گیرد و با برنامه ریزی و اجرای درست، قوانین مصوب شده را اجرایی کنیم تا از مراجعات مکرر دستگاه‌های اجرایی جلوگیری شود.

احمد حسین‌زادگان تصریح کرد: باید بررسی شود مرجع رسیدگی به اختلافات دستگاه‌های اجرایی و بخش‌خصوصی، شورای گفتوگو است یا خیر و برای تصمیم گیری بهتر، همه جوانب بررسی شود.

حسین زادگان افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز باید موانع فراروی پویا شدن اقتصاد کشور و استان رسیدگی شود، زیرا فلسفه اقتصاد مقاومتی، سرعت بخشی به اقتصاد استان است.

استاندار مازندران اظهار داشت: در استان بیش از ۱۰۰ کارگروه داریم و برخی از این کارگروه ها کارایی و پویایی لازم را ندارند که باید پایش و آسیب شناسی شود و کار کارشناسی در کارگروهها صورت گیرد، زیرا در حال حاضر دلیل اجرا نشدن برخی مصوبات، کارشناسی نبودن آن است.

موضوعات :
در همین رابطه