سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد

فروش بلیت‌های سیستمی به‌صورت چارتری ممنوع

سازمان هواپیمایی کشوری از ابلاغ بخشنامه‌ای خبر داد که بر اساس آن شرکت‌های هواپیمایی ملزم به فروش بلیت هواپیما به‌صورت سیستمی از اول بهمن‌ماه خبر داد.
تاریخ: 03 بهمن 1397
شناسه: 17354

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی مبنی بر فروش بلیت پروازهای چارتری به‌صورت سیستمی و با توجه به پایش بازار و بررسی‌های صورت گرفته پیش‌ازاین بعضاً شاهد فروش بلیت پروازهای برنامه‌ای به‌صورت چارتری بوده‌ایم که این امر مغایر با بخشنامه‌های ابلاغی این سازمان است.

بر همین اساس سازمان هواپیمایی کشوری تمامی شرکت‌های هواپیمایی را ملزم کرد از بهمن‌ماه جاری در کلیه مسیرها فروش خود را به‌صورت سیستمی عرضه کرده و مقررات تغییر و ابطال را اعمال و در هنگام فروش بلیت به مسافران اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند.

بر اساس این بخشنامه انجام پروازهای چارتری در قالب بسته‌های سفر و ترکیب هتل و پرواز منحصراً در مسیرهای گردشگری با رعایت مقررات، مستلزم اخذ مجوز پرواز چارتری از سازمان خواهد بود.

بنا بر اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، در صورت گزارش و مشاهده عدول از مقررات ابلاغی این سازمان جهت جلوگیری از ایجاد بی‌نظمی در فضای کسب‌وکار حمل‌ونقل هوایی و صیانت از حقوق مسافران در خصوص ارائه مجوزهای جدید و یا تعدیل مجوز پروازهای قبلی شرکت‌ها تجدیدنظر خواهد کرد و با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.