مرکز آمار ایران اعلام کرد

تورم مصالح ساختمانی در تهران به ۵۳ درصد رسید

آمارهای رسمی نشان می‌دهد شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل پاییز امسال نسبت به پاییز سال قبل ۵۲.۸ درصد افزایش داشته است.
تاریخ: 09 بهمن 1397
شناسه: 17430

شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل پاییز ۱۳۹۷ نسبت به شاخص فصل قبل ۴.۹ درصد و نسبت به شاخص فصل مشابه سال قبل ۵۲.۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مرکز آمار ایران، گزارش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران فصل پاییز ۱۳۹۷ منتشر شد که شاخص گروه «سیمان، بتن، شن و ماسه» در این فصل برابر ۲۷۵.۲ بوده است که با ۹.۵ درصد تغییر نسبت به فصل قبل بیشترین تأثیر را در افزایش شاخص کل داشته است.

شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل پاییز ۱۳۹۷ به عدد ۳۳۱ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل ۴.۹ درصد و نسبت به شاخص فصل مشابه سال قبل (۲۱۶.۷)، ۵۲.۸ درصد افزایش داشته است.

درصد تغییرات میانگین شاخص چهارفصل منتهی به فصل پاییز سال ۱۳۹۷ نسبت به میانگین شاخص چهارفصل منتهی به پاییز سال ۱۳۹۶ معادل ۳۷.۳ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (۲۶.۷ درصد) با افزایش روبه‌رو بوده است.

شاخص گروه «سیمان، بتن، شن و ماسه» در فصل مورد بررسی برابر ۲۷۵.۲ بوده است که با ۹.۵ درصد تغییر نسبت به فصل قبل بیشترین تأثیر را در افزایش شاخص کل داشته است. در فصل پاییز سال ۱۳۹۷ گروه «سنگ» با ۱۴.۲ درصد افزایش و گروه «چوب» با ۸.۹ درصد افزایش به ترتیب رتبه‌های بعدی را در افزایش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران داشته‌اند. همچنین در این فصل، شاخص قیمت گروه «آهن‌آلات، میلگرد و پروفیل درب و پنجره و نرده» با ۱۱.۲- درصد نسبت به فصل قبل بیشترین تأثیر منفی را در شاخص کل داشته است.