در مراسم نکوداشت علاءالدین میرمحمدصادقی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور

کتاب «حاج آقا علاء؛ کارآفرین نیکوکار» رونمایی شد

همزمان با روز کارآفرین و در مراسم نکوداشت علاءالدین میرمحمدصادقی از کتاب زندگی‌نامه این کارآفرین سرشناس با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور رونمایی شد.
تاریخ: 29 بهمن 1397
شناسه: 17662

در مراسم نکوداشت علاءالدین میرمحمدصادقی از کتاب «حاج‌آقا علاء؛ کارآفرین نیکوکار» رونمایی شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به همراه غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران، غلامعلی حداد عادل و علاءالدین میرمحمدصادقی از این کتاب پرده‌برداری کردند.

این کتاب به نویسندگی محمد عدلی در 432 صفحه از سوی نشر روزگار و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران منتشر شده است.

کتاب «حاج آقا علاء؛ کارآفرین نیکوکار» زندگی‌نامه، کارنامه و روایت‌نامه‌ای است در مورد علاءالدین میرمحمدصادقی، از شاخص‌ترین فعالان اقتصادی ایران که در میدان سیاست و فرهنگ نیز شهرت فراوانی دارد.

در پیش‌گفتار این کتاب آمده است: «مرور سرگذشت انسان‌های موفق گاهی از پیگیری روش‌های علمی و تئوریک موفقیت کاراتر است. رهگیری پیشرفت و تحلیل زندگی شخصیت‌های برجسته می‌تواند برای کسانی که به‌ویژه در دنیای کسب‌وکار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به دنبال مسیر درست می‌گردند، نکات مؤثری داشته باشد؛ برخی انسان‌ها اما فراتر از موفقیت در دنیای کسب‌وکار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گام برمی‌دارند و به کارآفرینی اکتفا نمی‌کنند. آنها علاوه بر موفقیت، مسیر ماندگاری را می‌پیمایند و خود را از همگنانشان متمایز می‌سازند. این افراد در میدان نوع‌دوستی و جوانمردی قدم می‌گذارند. علاءالدین میرمحمدصادقی با این فرمول در میان فعالان اقتصادی یگانه شده است؛ چه این‌که‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نیکوکاری را نه در حاشیه‌ی فعالیت‌ها، که به متن زندگی‌اش راه داده است. افراد زیادی هستند که در میدان فعالیت اقتصادی پیشرفت چشمگیری داشته‌اند، اما نام کسانی ماندگار می‌شود که راه نفوذ به قلب‌ها را پیموده باشند.»

کتاب حاج‌آقا علاء، کارآفرین نیکوکار در سه فصل اصلی تدوین شده است.

فصل اول در 14 بخش به مرور «زندگی‌نامه» علاءالدین میرمحمد صادقی از کودکی تا ٨٧سالگی می‌پردازد.

فصل دوم کتاب، «کارنامه» علاءالدین میرمحمدصادقی را در گفت‌وگو با افراد مطلع و نزدیک به ایشان مورد بررسی قرار داده است. این فصل در سه بخش کلی شامل «کارآفرینی»، «نیکوکاری» و «مسئولیت اجتماعی»  به گفتگو با 10 نفر از افراد نزدیک به او پرداخته است.

فصل سوم نیز «روایت‌نامه»‌ مستندی است از شخصیت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در مورد علاءالدین میرمحمدصادقی. بیش از 100روایت در این فصل قرار دارد.

در انتها در فصل ضمیمه هم برخی اسناد و تصاویر مربوط به ایشان از مجموعه‌ی شخصی و آرشیوهای موجود در اتاق‌های بازرگانی آمده است.