ظریف: هیچ دغدغه‌ای جز اعتلای سیاست خارجی ندارم

ظریف، وزیر امور خارجه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امیدوارم وزارت امور خارجه با همکاری و همدلی همگان و درایت و نظارت رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهوری بتواند کلیه مسئولیت‌های خود را در چارچوب قانون اساسی، قوانین کشور و سیاست‌های کلی نظام بااقتدار و صلابت به انجام رساند.
تاریخ: 08 اسفند 1397
شناسه: 17780

یک‌روز بعد از اعلام خبر استعفای محمدجواد ظریف در صفحه اینستاگرام خود، او از بازگشتش به وزارت امور خارجه خبر داد.

امروز ظریف در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

محبت‌های سخاوتمندانه و حمایت‌های بی‌دریغ و مردم عزیز و دلاور ایران، نخبگان ارجمند و مسئولین محترم در طول دوران خدمتگزاری به‌ویژه در 30 ساعت گذشته بسیار سپاسگزارم.

عمری است که دل در گرو خدمت به این مرزوبوم و مردم بزرگ دارم؛ به‌عنوان خدمت‌گذاری کوچک هیچ دغدغه‌ای جز اعتلای سیاست خارجی و اعتبار وزارت امور خارجه به‌عنوان مسئول پیشبرد سیاست خارجی و خط مقدم دفاع از منافع ملی و حقوق مردم شریف ایران در عرصه بین‌المللی نداشته‌ام.

امیدوارم وزارت امور خارجه با همکاری و همدلی همگان و درایت و نظارت رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهوری بتواند کلیه مسئولیت‌های خود را در چارچوب قانون اساسی، قوانین کشور و سیاست‌های کلی نظام بااقتدار و صلابت به انجام رساند.

صبح امروز حسن روحانی، رئیس‌جمهوری با درخواست استعفای وزیر امور خارجه مخالفت کرد و در نامه‌ای نوشت: به تعبیر مقام معظم رهبری "امین، غیور، شجاع و متدین" و در خط مقدم ایستادگی در برابر فشارهای همه‌جانبه آمریکا قرار دارید؛ پذیرش استعفای شما را برخلاف مصالح کشور می‌دانم و با آن موافقت نمی‌کنم.

روحانی تصریح کرد: این‌جانب نسبت به فشارهای وارده به دستگاه دیپلماسی کشور، دولت و حتی رئیس‌جمهور منتخب مردم به‌خوبی آگاهم. ما به عهدی که با خدا و ملت بسته‌ایم، تا پایان وفادار می‌مانیم و اطمینان دارم که به فضل الهی از این مرحله سخت عبور خواهیم کرد.

به گفته روحانی، جناب‌عالی مورد اعتماد این‌جانب و مجموعه نظام جمهوری اسلامی و به‌خصوص مقام معظم رهبری هستید. شما با قوت، شجاعت و درایت به مسیر خود ادامه دهید که خداوند با بندگان صالح خود است.

در همین رابطه