معاون امور دریایی سازمان بنادر تشریح کرد

جزئیات غرق شدن کشتی هندی در بندر شهیدرجایی

صبح امروز کشتی کانتینری SL STAR در بندر شهید رجایی واژگون شد.
تاریخ: 28 اسفند 1397
شناسه: 18098

صبح امروز کشتی کانتینری SL STAR موقع عملیات بارگیری واژگون شد. این کشتی با طول 91.5متر و با پرچم کوموروس در اسکله 25 بندر شهید رجایی پهلو گرفته بود که ساعت 9:50 صبح واژگون شد. این کشتی 14 سرنشین داشته که همه آنها نجات یافتند. همه این سرنشین‌ها هندی هستند. محموله کشتی کالای معدنی و صنعتی بوده است.

به گزارش «فارس» اله‌مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان درباره این حادثه گفته است: محموله این کشتی شامل 141 باکس کانتینر بارگیری شده 20 فوت و 12 باکس کانتینر بارگیری شده 40 فوت است و مجموعا 153 باکس کانتینر است.

 حق شناس، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی هم درباره غرق شدن کشتی کانتینری هندی در بندر شهید رجایی بندرعباس به «ایسنا» گفته است: کشتی مربوطه حامل کالاهای صادراتی روغن صنعتی، پتاسیم، کلسیم، کربنات و مس بود و به دلیل ناهماهنگی بین افسر اول کشتی و متصدی جرثقیل و تخلیه و بارگذاری دچار حادثه شد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در حال خارج سازی کانتینرهای بخشی از کشتی غرق شده هستیم و با توجه به اینکه ارتفاع کشتی ۲۵ متر و آبخور اسکله ١٧ متر است عملیات خارج سازی کانتینرها بر این اساس در دستور کار قرار گرفته است.