در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت

ایران و آذربایجان تفاهم‌نامه ایجاد کارخانه خودروهای سنگین امضا کردند

در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران به جمهوری آذربایجان  تفاهمنامه تاسیس کارخانه مشترک انواع تریلی امضا شد. ظرفیت تولیدی این کارخانه، 1200 دستگاه انواع تریلی در سال است.
تاریخ: 31 فروردین 1398
شناسه: 28340

در سفر رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت به جمهوری آذربایجان، تفاهم‌نامه تاسیس کارخانه مشترک تولید انواع تریلی امضا شد.

عصر دیروز، تفاهم‌نامه ایجاد کارخانه مشترک تولید تریلی در کوی صنعتی «حاجی قابول» در 110 کیلومتری جنوب باکو به امضا رسید؛ نماینده ایران محمدرضا رستمی، مدیرعامل شرکت «مارال صنعت» ایران و نماینده جمهوری آذربایجان امین آخونداف، رئیس شرکت «آذرماش» بود.

به گزارش «ایرنا» بر اساس این تفاهم‌نامه، هر یک از شرکت‌های خصوصی ایران و جمهوری آذربایجان در این طرح صنعتی 50 درصد سهم خواهند داشت.

ساخت این واحد تولیدی قرار است از ماه آینده در کوی صنعتی حاجی قابول آغاز شود. برای ساخت این واحد تولیدی، هر یک از شرکت‌های ایرانی و آذربایجانی پنج میلیون یورو سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

ظرفیت تولیدی این کارخانه مشترک، 1200 دستگاه انواع تریلی در سال است.

محمدرضا رستمی سرمایه‌گذار ایرانی، هدف از حضور در این طرح را تأمین بازار منطقه به‌ویژه آسیای مرکزی با تریلی‌های این واحد تولیدی مشترک عنوان کرد.

به گزارش «ایسنا» در نشست مشترک وزیر صنعت و معدن و تجارت ایران با وزیر اقتصاد آذربایجان بر ایجاد منطقه صنعتی مشترک و سرمایه‌گذاری گمرکی و صنایع مختلف ازجمله نفت، گاز، معدنی و تجهیزات صنعتی تاکید و توافق شد.

همچنین توافق شد در حوزهٔ حضور برندهای نساجی، پوشاک و صنایع غذایی همکاری‌ها افزایش یابد. برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های حوزه تجهیزات صنعتی و محصولات نهایی از دیگر توافقات نشست دو طرف بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با صفرممداف، رئیس کمیته گمرک آذربایجان ۲۴ ساعته شدن گمرکات آستارا و جلفا بیله سوار را اتفاق مثبتی دانسته و تاکید کرد

با توجه به اینکه عمده صادرات به منطقه قفقاز و روسیه از طریق جمهوری آذربایجان اتفاق می‌افتد، روند امور گمرکی دو طرف تسهیل شود.

در همین رابطه