در سه‌ماهه ۲۰۱۹

روسیه بزرگ‌ترین خریدار طلای جهان شد

داده‌های جدید انجمن جهانی طلا نشان می‌دهد در سه‌ماهه ۲۰۱۹، خرید خالص طلا توسط بانک مرکزی روسیه به ۵۵.۳ تن رسیده، که بالاترین میزان در جهان است.
تاریخ: 14 اردیبهشت 1398
شناسه: 28540

بر اساس داده‌های جدید انجمن جهانی طلا، دابلیوجی‌سی، در سه‌ماهه اول ۲۰۱۹، خرید خالص طلا توسط بانک مرکزی روسیه به ۵۵.۳ تن رسیده، که بالاترین میزان در جهان است و به‌این‌ترتیب میزان ذخایر طلای این کشور، حالا بالغ‌بر ۲۱۶۸.۳ تن است.

به گزارش اسپوتنیک، با اضافه شدن این میزان طلا، سهم این فلز گران‌بها از ذخایر مالی روسیه به ۱۹ درصد رسید. طبق گزارش دابلیوجی‌سی، روسیه در سال ۲۰۱۸ هم ۲۷۴.۳ تن طلا خریداری کرده (چهارمین سال متوالی با افزایش بیش از ۲۰۰ تن طلا) و به‌عنوان بخشی از اقدامات دلار زدایی خود، دارایی‌های اوراق قرضه آمریکایی خود را به‌شدت کاهش داده است.

همچنین این گزارش نشان می‌دهد که چین هم جزو بزرگ‌ترین خریداران طلا در جهان بوده و در سه‌ماهه اول امسال با خرید ۳۳ تن از این فلز گران‌بها، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

در کل خرید خالص طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان در سه‌ماهه اول امسال، بالاترین میزان خود از ۳ ماهه اول ۲۰۱۳ تاکنون را ثبت کرده و با رشد ۶۸ درصدی نسبت به سال گذشته، به ۱۴۵.۵ تن رسیده است.

طبق داده‌های صندوق بین‌المللی پول، در سال ۲۰۱۶ هم بانک مرکزی روسیه با خرید ۳۵۶ هزار اونس طلا، به بزرگ‌ترین خریدار آن در جهان تبدیل شده بود.