رئیس مرکز امور اجتماعی وزارت نیرو:

توسعه گردشگری آب و انرژی به تعادل مصرف کمک می‌کند

فااضلی، رئیس مرکز امور اجتماعی وزارت نیرو معتقد است: توسعه گردشگری آب و انرژی می‌تواند مصرف را تعدیل کرده و باعث شود مردم با رویکردی مسئولانه‌تر آب و انرژی را مصرف کنند.
تاریخ: 20 اردیبهشت 1398
شناسه: 28626

محمد فاضلی، رئیس مرکز امور اجتماعی وزارت نیرو گفت: اکنون در ایران سازه‌ها و تاسیسات بسیار گسترده‌ای در بخش آب و برق ازجمله سد، تلمبه‌خانه، خط انتقال، تصفیه‌خانه فاضلاب و تصفیه‌خانه وجود دارد که می‌توان از این تاسیسات به‌عنوان مقاصد گردشگری استفاده کرد تا مردم با مفهوم عمیق‌تری تحت عنوان سواد آب و انرژی آشنا شوند.
استاد جامعه‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی افزود: سواد آب و سواد انرژی به این معناست که مردم وقتی ببینند در چه تاسیسات پیچیده‌ای و با چه هزینه‌ها و دشواری‌هایی آب و انرژی تولید می‌شود، مصرف خود را تعدیل می‌کنند.
مشاور وزیر نیرو ادامه داد: توسعه گردشگری آب و انرژی علاوه بر این می‌تواند کارکرد اقتصادی هم داشته باشد چنانکه اکنون در برخی نقاط جهان وجود دارد.

او یادآور شد: گردشگری آب و انرژی یعنی همان‌گونه که مردم می‌توانند به شوشتر رفته و سازه‌های آبی چندین هزارساله آن را ببینند به سازه‌های آبی جدید مراجعه کرده و از آن‌ها دیدن کنند.
رئیس مرکز امور اجتماعی وزارت نیرو خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری آب و انرژی البته با محدودیت‌های حراستی و امنیتی مواجه است زیرا این سازه‌ها سازه‌های حساسی هستند و نمی‌شود به‌راحتی آن‌ها را باز کرد اما می‌توان در یک تعامل مناسب به سمتی رفت که گردشگری آب و انرژی گسترش یابد.