در نشست شورای گفتگوی خراسان رضوی مطرح شد

همه دستگاه‌ها برای اجرای قانون بهبود محیط کسب‌وکار تلاش کنند

رئیس اتاق ایران در شصت و پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی، با اشاره به وضعیت نامساعد فضای و کسب‌وکار، بر لزوم اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار تأکید کرد و نظر مجلس درباره نحوه اجرای این قانون را لازم‌الاجرا دانست.
تاریخ: 29 اردیبهشت 1398
شناسه: 28732

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به ارزیابی‌های جهانی درباره فضای کسب‌وکار در کشورمان، گفت: قوانین و دستورالعمل‌های قابل‌توجهی برای بهبود محیط کسب‌وکار تدوین، تصویب و ابلاغ شده اما بی‌توجهی به اجرای این قوانین و دستورالعمل‌ها یا اجرای ناقص آنها باعث شده ما به وضعیت فعلی برسیم.

غلامحسین شافعی در شصت و پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی، ضمن تأکید بر لزوم اجرای دقیق و کامل قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، نظر مجلس درباره نحوه اجرای این قانون و دیگر قوانین و دستورالعمل‌هایی که برای این موضوع تدوین شده است را لازم‌الاجرا دانست.

به گفته شافعی 80 درصد از قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار در استان خراسان رضوی اجرایی نشده است.

در ادامه استاندار خراسان رضوی با اشاره به ابلاغ دو بخشنامه بسیار مهم از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از این موضوعات در بحث گمرکات است که 18 مورد تسهیلات را برای طی سال جاری رونق تولید قائل شده و می‌تواند روند واردات و صادرات در بخش گمرکات را تسهیل کند. مورد دوم نیز 17 مورد ابلاغ در حوزه تأمین اجتماعی است که می‌تواند تسهیل‌کننده امر تولید باشد.

علیرضا رزم حسینی همچنین در واکنش به اظهارات رئیس اتاق ایران در خصوص اجرایی نشدن 80 درصد از قانون بهبود محیط کسب‌وکار در استان افزود: اگر این میزان عدم اجرای قانون در سطح استان وجود دارد، آمادگی کامل داریم که همراهی لازم را به‌ویژه در خصوص پیشنهاد رئیس اتاق ایران مبنی بر معرفی معاون کسب‌وکار دستگاه‌ها انجام دهیم تا مشکلات موجود دستگاه به دستگاه بررسی شود و سقف 20 درصدی اجرای این قانون در استان را به 50 درصد برسانیم.

موضوعات :
در همین رابطه