فرهاد شریف در همایش نمایشگاه اندونزی:

عضویت ایران و اندونزی در D8 بستری برای توسعه همکاری های تجاری است

فرهاد شریف معاون بین الملل اتاق ایران و گوسمالیندا ساری مدیر سازمان توسعه تجارت اندونزی در دبی، در همایش نمایشگاه تخصصی اندونزی با حضور فعالان بخش خصوصی، بر لزوم رفع موانع تجاری، ارائه خدمات فنی مهندسی، تبادل اطلاعات تجاری، تسهیل دریافت ویزای تجاری و شرکت در نمایشگاه های تخصصی تاکید کردند.
تاریخ: 11 مرداد 1395
شناسه: 2909

فرهاد شریف معاون امور بین الملل اتاق ایران در همایش نمایشگاه تخصصی اندونزی، ظرفیت ایران برای ارسال کالا به همسایگان شمالی و صدور خدمات فنی و مهندسی را برای توسعه همکاری های بین ایران و اندونزی مهم ارزیابی کرد و گفت: هر دو کشور در D8 عضویت داریم و برای استفاده از ظرفیت های دو کشور جهت دستیابی به بازارهای منطقه ای باید بیشتر کوشش نماییم.

وی افزود: تسهیل در دریافت ویزای تجاری و ارتباطات بین بانکی مستلزم اراده و حمایت دولت اندونزی است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت های مالی و سکوکی که در بانک های اسلامی و سازمان D8 تخصیص داده شده است بتوانیم مناسبات بین دو کشور را ارتقاء دهیم.

هفت هزار ایرانی سال 2015 به اندونزی سفر کردند

هریاندا لطیف رایزن بازرگانی سفارت اندونزی از روند خوب و رو به رشد ارائه روادید به مسافران ایرانی خبر داد و گفت: سال میلادی 2015 به اندونزی سفر کردند و بسیاری از شرکت های ایرانی و اندونزیایی پس از برجام برای توسعه مناسبات و افزایش همکاری های تجاری بین دو کشور اعلام آمادگی کردند.

لطیف از فعال تر شدن بخش اقتصادی سفارت خبر داد و افزود: همواره آماده ارائه اطلاعات و شرایط همکاری با اندونزی به مردم ایران هستیم.

نمایشگاه Indonesia trade expo بیستم تا بیست و پنجم مهرماه برگزار خواهد شد

گوسمالیندا ساری مدیر سازمان توسعه تجارت اندونزی در دبی نیز از برپایی نمایشگاه Trade expo  خبر داد و از فعالان اقتصادی ایرانی دعوت کرد که در آن شرکت نمایند.

وی گفت: پتانسیل های فراوانی برای صادرات و واردات بین دو کشور وجود دارد که زمینه هایی همچون محصولات غذایی حلال، نوشیدنی، مبلمان، قطعات اتومبیل، کیف و کفش از گذشته به ایران صادر می شده است و امیدواریم شرکت های ایرانی فرصت های صادرات و همکاری های مشترک را با اندونزی در این نمایشگاه پیگیری نمایند.