معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خبر داد

اختصاص 1.5 میلیارد دلار برای اشتغال روستائیان

به گفته معاون توسعه روستایی و مناطق محروم علاوه بر پرداخت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی،18 هزار میلیارد تومان نیز از منابع بانک‌ها برای اشتغال روستائیان در نظر گرفته شده است.
تاریخ: 09 تیر 1398
شناسه: 29277

 محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در دومین دوره آموزش تسهیل گران اقتصادی- اجتماعی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: در ابتدای انقلاب جمعیت روستایی کشور 65 درصد بود که امروزه به 26 درصد رسیده است. این بیانگر این است که ظرفیت‌های جدیدی در روستا ایجاد نشده است.
وی ادامه داد: امروزه اشتغال روستایی توانسته است اشتغال پایدار ایجاد کند و بار بیکاری را کاهش دهد. وی با بیان اینکه یکی از محور‌های طرح اشتغال بنیاد برکت براساس اشتغال کوچک است گفت: این اشتغال‌ها نیازمند نظارت‌های دقیق و مداوم است تا از اسیب پذیری طرح‌ها کاسته شود.
امید افزود: فردی که می‌خواهد شغل ایجاد کند باید اطلاعات کافی را برای ایجاد شغل داشته باشد وتسهیلگران نقش بسیار مهمی دارند و اموزش‌ها را به صورت فردی و براساس منطقه‌ای در اختیار افراد قرار می‌دهند، زیرا برای ورود به شغل اموزش بسیار مهم است.
وی ادامه داد: تامین منابع مالی مشکل امروز ایجاد اشتغال در کشور نیست، زیرا برای اشتغال چه در روستا و چه در شهر منابع متعددی وجود دارد و تسهیلگران برای تامین منابع متقاضیان اشتغال روستایی اقدام می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه نظارت نکته مهمی است که تسهیلگران باید به ان توجه کنند، گفت: تسهیلگران بهترین کمک را برای افراد ایجاد می‌کنند و اگر نظارت هوشمندانه باشد کار با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه مهمترین رکن اشتغال بازاریابی است، تاکید کرد: تسهیلگران باید در زمینه بازاریابی نیز اموزش ببینند تا تولیدات به خوبی در بازار عرضه شود.
امید افزود: در اطراف کشور بازار‌های خوبی وجود دارد که اگر برنامه ریزی صورت گیرد، دغدغه کارافرینان برای بازاریابی وفروش محصولات کاهش می‌یابد.
امید گفت: دولت در برنامه ششم توسعه بخشی را برای تسهیلگران در نظرگرفته و‌مکلف است در طول برنامه 100 هزار تسهیلگر را آموزش دهد و سایر دستگاه‌ها نیز مانند بنیاد برکت باید این کار ارزشمند را دنبال کنن