اتاق فلزات گرانبها در شهر فرودگاهی امام راه اندازی شد

اتاق فلزات گرانبها با هدف تسهیل ورود کالای خام و اولیه و صدور محصول فرآوری شده و افزایش سهم ایران در تجارت جهانی افتتاح شد.
تاریخ: 27 شهریور 1403
شناسه: 2972

مراسم افتتاحیه اتاق فلزات گرانبها، با حضور «سعید چلندری» رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی، «محمد مهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صمت، «محسن جلواتی» معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی گمرک ایران، «بهزاد زینالی» سرپرست اداره کل منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی و نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط برگزار شد.

این اتاق با تمرکز بر مزایای منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی و با هدف تسهیل ورود کالای خام و اولیه و صدور محصول فرآوری شده و ارزیابی سنگ‌های قیمتی، همچنین توسعه صادرات و واردات و در نهایت افزایش سهم ایران در تجارت جهانی افتتاح شد.

در این مراسم معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت افزایش سهم ایران در تجارت جهانی فلزات گرانبها و گوهر سنگ‌ها، افزود: ایجاد اتاق‌های گوهرسنگ علاوه بر تسهیل تجارت برای فعالان اقتصادی، زمینه رشد ارزش افزوده در این حوزه را به همراه خواهد داشت.

برادران بیان داشت: در راستای کارکرد اثربخش، این اتاق‌ها دارای فرآیند‌هایی تعریف شده است تا مسیر فعالیت فعالان اقتصادی ایرانی و خارجی از طریق این اتاق هموار باشد و تاجران مطابق با فرآیند‌ها پیش بروند.

وی ادامه داد: اجرای این برنامه‌ریزی نیازمند همکاری دستگاه‌های متولی و ذیربط است، اجرای برنامه ایجاد اتاق‌های فلزات گران‌بها وگوهرسنگ فرودگاهی با همکاری سازمان‌های مربوطه، حمایت از تولید داخل و افزایش سهم صادرات ایران را به همراه خواهد داشت.

در ادامه رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از آمادگی این مجموعه برای آغاز به کار اتاق فلزات گرانبها و گوهرسنگ خبر داد و گفت: این اتاق در فرودگاه جانمایی شده و شرایط برای رصد و پایش آن توسط سازمان‌های نظارتی مهیا است.

چلندری افزود: شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه دارد که برخی همچون اتاق فلزات گرانبها وگوهرسنگ آماده بهره‌برداری است.