معاون استان‌های اتاق ایران در بازدید از صنایع اهواز

وصول مطالبات صنعتگران خوزستانی از شرکت نفت و حفاری پیگیری می‌شود

در جریان بازدید معاون استان‌های اتاق ایران از مراکز صنعتی اهواز، فعالان اقتصادی خوزستان اعلام کردند به‌واسطه وصول نشدن مطالبات از شرکت نفت و حفاری مجبور شده‌اند نیروهای صنعتی خود را تعدیل کنند.
تاریخ: 27 مرداد 1398
شناسه: 29833

معاون استان‌های اتاق ایران که به دعوت اتاق اهواز به این شهر سفر کرده بود، در جلسه با جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق اهواز شرکت کرد. و پیگیری مسائل مطرح شده از سوی آنها را وعده داد. سید جواد زمانی وعده داد این مسائل را از طریق اتاق ایران و مسئولان دولتی پیگیری کند.

در این جلسه در مورد موضوعات اقتصادی استان و موانع و تنگناهایی که فعالان اقتصادی خوزستان با آنها دست‌به‌گریبان هستند، بحث و تبادل‌نظر شد.

سختی‌های مربوط به عدم پرداخت مطالبات بسیار زیاد فعالان صنعتی از سوی نفت و حفاری و بی‌توجهی آن شرکت‌ها طی ۲ تا ۳ سال گذشته ازجمله موضوعاتی بود که شهلا عموری، رئیس اتاق اهواز به نمایندگی از صنعتگران خوزستانی مطرح کرد و خواستار حمایت اتاق بازرگانی ایران و گشایش در این زمینه شد.

به پیشنهاد عموری، معاون استان‌های اتاق ایران جلسه‌ای با صنعتگران برگزار کرد و پس از شنیدن مسائل مطرح شده از طرف آنها ازجمله مطالبات چندساله از نفت و حفاری وعده داد مشکلات آنها که مشکلات اکثر جامعه صنعتی استان خوزستان نیز هست را ضمن انتقال به اتاق ایران و مسئولان دولتی، پیگیری کند.

سید جواد زمانی در بازدید از یکی از واحدهای صنعتی اهواز که به خاطر عدم دریافت مطالبات خود از نفت و حفاری و بروز مشکلات مالی سنگین، تعداد نیروهای شاغل در واحد خود را از ۱۰۶ به ۶ نفر کاهش داده است، گفت: بسیار نگران‌کننده است که بیش از صد میلیارد تومان مطالبات صنعتگران موجود در شهرک‌های صنعتی طی ۳ سال گذشته پرداخت نشده است که حاصل این عدم پرداخت فقط برای یکی از واحدهای صنعتی که از آن بازدید کردیم، کاهش نیروها از ۱۰۶ نفر به ۶ نفر بوده که چنین اتفاقی هیچ همخوانی با اقتصاد مقاومتی و شعار سال و وضعیت تحریم ندارد و اتاق ایران آمادگی انتقال این مسائل به عالی‌ترین سطوح تصمیم‌گیرنده در وزارت نفت و کمک در پرداخت مطالبات صنعتگران خوزستانی را دارد.

موضوعات :
در همین رابطه