سیدمهدی طبیب زاده در نمایشگاه فرش دستباف اعلام کرد

احیای فرش کرمان در دستور کار بخش خصوصی

فعالان صنعت فرش کرمان در نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف تهران گرد هم آمدند و وضعیت این صنعت را بررسی کردند. سیدمهدی طبیب زاده، رئیس اتاق کرمان در این گردهمایی از دستور کار این اتاق برای احیای فرش کرمان خبر داد.
تاریخ: 06 شهریور 1398
شناسه: 30015

غرفه‌های فرش کرمان توسط فعالان این صنعت در بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران برپا شده است.

رئیس اتاق کرمان در بازدید از این نمایشگاه، با اشاره به اینکه فرش کرمان از آن شهرت جهانی و برند برتر بودن خود فاصله گرفته است، گفت: احیای فرش کرمان، بازگشت دوران پرافتخار و یافتن جایگاه اصلی آن با جدیت از سوی اتاق کرمان، شرکت شهرک‌های صنعتی و همه فعالان این حوزه دنبال می‌شود.

سیدمهدی طبیب زاده، افزود: امسال نیز مانند دو سال گذشته غرفه‌های فعالان فرش و صنایع‌دستی کرمان متمرکز و ساماندهی شده‌اند و در دو سالن شماره 8 و 9 این نمایشگاه با غرفه سازی مناسب به ارائه زیباتر تولیدات کرمان پرداخته‌اند.

او ادامه داد: در نظر گرفتن نمای سنتی و ساماندهی غرفه‌ها در استقبال بیشتر بازدیدکنندگان تأثیر خوبی داشته که امیدواریم در سال‌های آینده بازهم کیفیت، کمیت، وسعت نمایشگاه و زیباسازی غرفه‌ها را افزایش دهیم.

طبیب زاده تصریح کرد: کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق کرمان در نظر دارد در سال جاری به برنامه‌های مختلف از جمله آموزش بازاریابی، تهیه طرح‌های اقتصادی و اقتصادی کردن فعالیت‌ها و دانش‌های مورد نیاز فعالان این حوزه بپردازد.

رئیس اتاق کرمان از تولیدکنندگان، صادرکنندگان و فعالان صنایع وابسته به فرش قدردانی کرد و گفت: این افراد با رویکرد علمی و تکیه بر سنت‌های گذشته در مسیر تولید فرش‌های جهان پسند حرکت کنند تا برندهای مشهور دیگری در تاریخ فرش کرمان ایجاد شود.

در ادامه این بازدیدها، رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق کرمان نیز به رویکرد جدید کمیسیون در برگزاری نمایشگاه‌ها در دوره نهم فعالیت هیات نمایندگان اتاق اشاره کرد و افزود: غرفه آرایی مناسب در نمایشگاه امسال توانسته تأثیر مناسبی بر تعداد بازدیدکنندگان داشته باشد به‌طوری‌که تولیدکنندگان فرش معتقدند عرضه زیبای تولیدات در فروش و معرفی فرش کرمان تاثیرگذار بوده است.

محمدرضا بهرامی تصریح کرد: فرش کرمان از پیشینه بسیار خوب و موفقی برخوردار است و در دیرباز زبانزد خاص و عام بوده اما متأسفانه این جایگاه از دست رفته و در تلاش برای بازگشت جایگاه اصلی آن هستیم.

بیست و هشتمین دوره نمایشگاه فرش دستباف ایران از سوم تا نهم شهریور 98 در تهران دایر است و فعالان فرش و صنایع‌دستی کرمان به عرضه تولیدات خود در این نمایشگاه پرداخته‌اند.

موضوعات :
در همین رابطه