بررسی فرصت‌های همکاری ایران و ایتالیا در زمینه ماشین آلات کشاورزی

مدیربخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا و مدیر بین‌الملل انجمن تولیدکنندگان ادوات کشاورزی ایتالیا در اتاق ایران حاضر شدند و با تعدادی از فعالان حوزه کشاورزی ایران دیدار کردند.
تاریخ: 03 مهر 1398
شناسه: 30413

مدیربخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا و مدیر بین‌الملل انجمن تولیدکنندگان ادوات کشاورزی ایتالیا با حضور در اتاق ایران با فعالان حوزه کشاورزی ایران به گفت‌وگو پرداختند. 

علی شریعتی مقدم رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران در این نشست، ایتالیا را از معدود کشورهای اروپایی دانست که ماهیت کشاورزی آن بسیار به کشاورزی ایران شبیه است. 

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران ادامه داد:‌ با تاکید بر همین شباهت است که می‌توانیم شاهد همکاری‌های  گسترده دو کشور در زمینه ماشین‌آلات کشاورزی باشیم.

در ادامه، هریک از نمایندگان ایتالیایی حاضر در این نشست به بیان فرصت‌های همکاری پیش روی ایران و ایتالیا در حوزه ماشین‌آلات کشاورزی پرداختند.

به گفته مدیر بین‌الملل انجمن تولیدکنندگان ادوات کشاورزی ایتالیا، ماشین آلات کشاورزی ایتالیا از نظر فروش، رتبه 3 جهانی را به خود اختصاص داده و به لحاظ کیفیت در دنیا شناخته شده است؛ تا جایی که بیش از 65 درصد تولیدات ایتالیا در بین حدود 180 کشور دنیا به فروش می‌رسد.

او همچنین از تمایل شرکت‌های ایرانی فعال در این حوزه با همتایان ایرانی خبر داد و تاکید کرد که فعالان اقتصادی تنها به فکر فروش محصولات خود در ایران نیستند؛ بلکه انتقال تکنولوژی و مونتاژ هدف اصلی ایتالیایی‌ها از حضور در بازار ایران است.