سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت

بازار پتروشیمی با مدیریت عرضه و تقاضا، وضعیت خوبی دارد

صادقی‌ نیارکی در جمع اعضای انجمن صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی از چالش‌های پیش‌روی صادرات فرآورده‌های نفتی گفت. او به استفاده از سیاست‌های رگولاتوری تاکید کرد.
تاریخ: 25 آبان 1398
شناسه: 31083

صبح امروز در نشستی با حضور اعضای انجمن صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی چالش‌های پیش‌روی صادرات فرآورده‌های نفتی بررسی شد. 

مهدی صادقی نیارکی، سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست با تبیین شرایط پیش روی این صنعت و اقدامات انجام‌شده در جهت بهبود وضعیت عرضه و تقاضای پتروشیمی در بازار گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات تولیدکنندگان و متقاضیان مواد اولیه در صنایع مختلف مرتفع شده است.

به گفته صادقی نیارکی با تدابیر انجام شده در شرایط حاضر وضعیت بازار پتروشیمی با مدیریت عرضه و تقاضا در شرایط خوبی قرار دارد.

او با اشاره به سیاست‌های حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت از توسعه صادرات غیرنفتی، از برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات کالاهای دارای ارزش‌افزوده بالاتر خبر داد. محصولات تولیدی در این بخش نقش تاثیرگذاری در زنجیره ارزش سایر کالاها و بهبود وضعیت سایر صنایع دارد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست به موضوع رگولاتوری (فرمول قیمت‌گذاری در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی) و ایجاد مکانیزمی برای عدم توسعه صنایع تکراری و اشباع‌شده تاکید کرد.

او خواستار تدوین طرح مطالعاتی با محوریت بررسی تجربه سایر کشورها شد و گفت: با تهیه این طرح و تبیین ضرورت استفاده از سیاست رگولاتوری و تشریح مزیت‌های این سیاست، امکان بررسی کارشناسی پیشنهادها و راهکارها برای حل چالش‌ها وجود دارد.