علی یگانه‌فرد در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران خبر داد

تهیه بانک اطلاعاتی از واحدهای اقتصادی استان در دستور کار اتاق زنجان

علی یگانه‌فرد یکی از اولویت‌های اتاق زنجان در دوره جدید را تدوین اطلاعات واحدهای صنعتی، تولیدی و تجاری استان و تهیه بانک اطلاعاتی از آن‌ها اعلام کرد و گفت که شناسایی ظرفیت‌های واحدهای اقتصادی استان در تنظیم روابط تجاری با کشورهای همسایه موثر خواهد بود.
تاریخ: 27 آبان 1398
شناسه: 31090

علی یگانه‌فرد که در ششمین نشست هیات نمایندگان دوره نهم اتاق زنجان به ریاست این اتاق انتخاب شده در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران از برنامه‌ها و اولویت‌های خود برای این دوره از هیات نمایندگان اتاق زنجان گفت.

یگانه‌فرد اولین برنامه و اولویت خود را در دوره جدید، پرداختن به زمینه‌‌های تقویت تجارت خارجی استان زنجان اعلام کرد. به گفته رئیس اتاق زنجان، تجارت خارجی و تعامل گسترده با کشورهای منطقه، نیاز به بررسی دقیق، شناخت و هدف‌گذاری دارد.

او گفت: در این دوره سعی خواهیم کرد برای شناخت بیشتر بازارهای هدف تلاش کنیم.

رئیس اتاق زنجان نتیجه این شناخت را افزایش سرمایه‌گذاری هدفمند، اعزام هیات‌های تجاری و گسترش صادرات به بازرهای هدف دانست و گفت: باید ظرفیت‌های استانی را دقیق شناسایی کنیم تا در جذب سرمایه‌گذار و حضور در بازارهای هدف فعال باشیم.

یگانه‌فرد دومین برنامه خود را تدوین اطلاعات واحدهای صنعتی استان دانست و گفت: باید تمام اطلاعات واحدهای صنعتی، تولیدی و تجاری استان را شناسایی کنیم و ظرفیت‌های آنها را بشناسیم و به عنوان مزیت از این فرصت‌ها در تنظیم روابط تجاری استان با کشورهای همسایه، بهره بگیریم.

او گفت: در چهار حوزه صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی اطلاعات واحدها را به روز خواهیم کرد تا این بانک اطلاعاتی، ظرفیت ما را برای یافتن بازار مناسب، سرمایه گذار و فرصت‌های صادرات و واردات تقویت کند.

رئیس اتاق زنجان گفت: شعار ما در این دوره «اتاق برای همه» است و باید بتوانیم از این ظرفیت برای تمام فعالان اقتصادی بهره بگیریم. باید بتوانیم کمیسیون‌ها را فعال کنیم، مشکلات حوزه‌های متعدد شناسایی شود و این مشکلات در شورای گفت‌وگو به صورت تخصصی بررسی شود.

یگانه‌فرد تاکید کرد: تلاش می‌کنم که موضوع‌ مورد بحث در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به صورت تخصصی بررسی شود. باید قبلا از طرح موضوع در جلسه شورای گفت‌وگو، روی آن موضوع کار کارشناسی انجام شود تا بتوانیم از جلسه بیشترین استفاده را ببریم.

موضوعات :
در همین رابطه