مهاجر دارابی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مازندران

قوانین مزاحم مانع کسب‌وکار و رونق تولید است

عبداله مهاجر دارابی، رئیس اتاق ساری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مازندران گفت: انبوه قوانین مزاحم شده توسط دستگاه‌های اجرایی، به موانعی جدی برای توسعه کسب‌وکارها و رونق تولید تبدیل شده است و تا زمانی که این قوانین اصلاح نشوند، برگزاری جلسات فایده‌ای نخواهد داشت.
تاریخ: 14 دی 1398
شناسه: 31751

جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مازندران با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور برگزار شد. رئیس اتاق ساری در این جلسه با انتقاد نسبت به اینکه دستگاه‌های اجرایی و دولتی به‌صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند و هرکدام فقط حرف خود را درست می‌دانند، گفت: قوانین دست و پاگیر زیادی جلوی تولید داریم که اگر برطرف نشود، برگزاری جلسات فایده‌ای ندارد.

عبداله مهاجر دارابی، با بیان اینکه بخش خصوصی با مشکلاتی مواجه است و برای حل آن جلساتی برگزار می‌شود، تأکید کرد: فکر می‌کنم که اگر آنچه را قانون‌گذار گفته است و واقعاً آنچه را دیده، شنیده و گفته‌ایم را عمل کنیم، به نتیجه می‌رسیم در غیر این صورت فقط راه می‌رویم و جلسه می‌گذاریم و این جلسات فایده‌ای نخواهد داشت.

مهاجر دارابی با گلایه‌مندی از اینکه دستگاه‌ها جزیره‌ای عمل می‌کنند، خطاب به وزیر کشور گفت: ما مصوباتی داریم اما عملیاتی نمی‌شود، چون هر دستگاهی می‌گوید حرف خودش درست است و حتی اگر مطلب رهبری باشد، بازهم حرف خودشان را می‌زنند و این از نقیصه‌هاست، اگر این نقیصه نباشد مشکلات کمتر می‌شود.

رئیس اتاق ساری با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام سال رونق تولید، اظهار کرد: اما ببینید چقدر قوانین دست و پاگیر جلوی رونق تولید آمدند، و یا چه مقدار قانون‌های مخل و مزاحم را ایجاد کردیم و ایجاد کردند و در نتیجه رونقی که باید اتفاق بیفتد نمی‌افتد.

او با اشاره به موضوع تحریم بیان کرد: ما از تحریم خیلی راحت عبور می‌کنیم، ما تحریم را به یک شکلی دور می‌زنیم اما در داخل با مشکلاتی مواجه هستیم که باید حل شود. باید حساب‌وکتابی وجود داشته باشد و ببینیم آیا ما واقعاً حساب‌وکتابی داریم؟

مهاجر دارابی ادامه داد: بله ما می‌توانیم مشکلات را حل کنیم اگر هر چیزی درست در جای خود قرار بگیرد و اگر مدیران ما جزیره‌ای عمل نکنند و آنچه کار ملت و دولت و نظام است در کنار هم انجام بگیرد.

او در پایان با تشکر از حضور وزیر کشور و معاونان او در مازندران گفت: توقع داریم که بخشنامه‌های ابلاغی طوری باشد که مدیران استانی بتوانند مشکلات بخش خصوصی و صنعت را حل کنند و با منع قانونی هم مواجه نباشند.

موضوعات :
در همین رابطه