با هدف تسریع در رسیدگی به اختلافات قضایی واحدهای تولیدی انجام شد

افتتاح شعبه شورای حل اختلاف ویژه بخش خصوصی در اتاق ایلام

در مراسمی با حضور مدیران دستگاه‌های قضایی، اجرایی و بخش خصوصی، شعبه شورای حل اختلاف ویژه بخش خصوصی در اتاق ایلام افتتاح شد. این شعبه با هدف جلوگیری از اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی به اختلافات قضایی میان واحدهای تولیدی، صنعتی، تجاری و بانک‌ها ایجاد شده است.
تاریخ: 28 دی 1398
شناسه: 31892

شعبه 15 شورای حل اختلاف ویژه بخش خصوصی متشکل از سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و بانک‌های عامل در مراسمی با حضور مدیران دستگاه‌های قضایی، اجرایی و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی ایلام افتتاح شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام در این مراسم گفت: این شعبه با هدف جلوگیری از اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی به اختلافات قضایی بین واحدهای تولیدی، صنعتی، تجاری و بانک‌ها ایجاد شده است.

شعبان فروتن بیان کرد: این شعبه نقش مؤثری در ایجاد صلح و سازش و حل اختلافات حقوقی بین تولیدگران، صنعتگران، بازرگانان و دیگر صنوف دارد.

او ادامه داد: خوشبختانه کارهای لازم به‌منظور فعالیت این شعبه با همکاری دادگستری استان ایلام، اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام شده است.

رئیس اتاق ایلام اظهار کرد: اتاق ایلام از هرگونه اقدامی که منجر به رفع مشکلات فعالان بخش خصوصی شود استقبال می‌کند و آمادگی لازم برای همکاری با سایر دستگاه‌ها دارد.

فروتن ابراز امیدواری کرد: با حمایت همه دستگاه‌های اجرایی، قضایی و بخش خصوصی شاهد بهبود فضای کسب‌وکار و رونق تولید بیش‌ازپیش باشیم.

رئیس‌کل دادگستری استان ایلام نیز در این مراسم گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان رونق تولید و همچنین تأکید رئیس قوه قضاییه در جهت رفع موانع و تقویت تولید در شرایط جنگ اقتصادی، راه‌اندازی شعبه شورای حل اختلاف ویژه فعالان بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

علی دهقانی افزود: مطابق توافق‌نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت و مرکز شورای حل اختلافات کشور و در راستای حل اختلافات مربوط به مسائل حقوقی و مالی در واحدهای تولیدی و همچنین تسریع در حل اختلافات با محوریت صلح و سازش این شعبه در استان ایلام راه‌اندازی شد.

او ادامه داد: اهداف مدنظر در این شعبه انجام صلح و سازش، رسیدگی قانون به حل اختلافات بدهکاران و طلبکاران و افراد غیردولتی از طریق فراهم کردن سازوکارهای لازم به‌منظور جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و رفع مشکلات و تلاش در جهت سازش بین طرفین دعوی است.

رئیس‌کل دادگستری ایلام تأکید کرد: این شعبه فرصت مطلوبی را برای حل اختلافات مالی و جلوگیری از توقف و تعطیلی واحدهای تولیدی – صنعتی فراهم می‌کند.

دهقانی در پایان این نشست از اتاق ایلام، سازمان صنعت، معدن و تجارت، معاون شورای حل اختلاف دادگستری و دیگر فعالان بخش خصوصی استان ایلام برای تلاش و کوشش در راستای راه‌اندازی این شعبه تقدیر کرد.

موضوعات :
در همین رابطه