علی یگانه‌فرد خبر داد

امضای تفاهم‌نامه ارتقای توانمندی و افزایش بهره‌وری صنایع‌دستی در زنجان

به همت اتاق زنجان، تفاهم‌نامه همکاری چندجانبهٔ ارتقای توانمندی، افزایش بهره‌وری و توسعه تجاری در زمینه صنایع‌دستی و پیوند بین صنعت و دانشگاه میان اتاق زنجان، اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری، دانشگاه آزاد، اتحادیه چاقوسازان و چاقو فروشان و شرکت صنایع استیل ایران به امضا رسید.
تاریخ: 16 بهمن 1398
شناسه: 32127

رئیس اتاق زنجان با اشاره به برنامه‌های اتاق زنجان در حمایت از فعالان اقتصادی و محصولات تولیدی استان زنجان، اظهار کرد: یکی از رویکردهای اتاق در این زمینه همکاری و تعامل همه‌جانبه با همه دستگاه‌ها و نهادها و فعالان اقتصادی و تولیدی است.

علی یگانه فرد از امضای تفاهم‌نامه همکاری چندجانبه بین اتاق زنجان، اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، اتحادیه چاقوسازان و چاقو فروشان و شرکت صنایع استیل ایران خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه در راستای ارتقای توانمندی و افزایش بهره‌وری و توسعه تجاری در زمینه صنایع‌دستی استان زنجان به امضا رسیده است.

رئیس اتاق زنجان استفاده از امکانات و ظرفیت طرفین به‌منظور ارتقای بهره‌وری در تولید و توسعه تجاری محصولات تولیدی استان و پیوند بین صنعت و دانشگاه و همچنین ترکیب تولیدات صنعتی با صنایع‌دستی را از اهداف این تفاهم‌نامه همکاری عنوان کرد و افزود: اتاق زنجان حمایت‌های لازم برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و معرفی محصولات تولیدی در بازارهای داخلی و خارجی را در راستای این تفاهم‌نامه انجام خواهد داد.

یگانه فرد با بیان اینکه به‌منظور تولید انبوه و توسعه تجاری صنایع‌دستی چاقوی زنجان، همکاری و حمایت لازم از سوی اتاق زنجان انجام خواهد گرفت، تصریح کرد: اتاق همکاری لازم برای نیازسنجی از مشتریان داخلی و خارجی و حمایت‌های لازم از صنعتگران چاقو به‌منظور ایجاد قدرت رقابت‌پذیری در بازار را صورت خواهد داد.

او با اشاره به انجام حمایت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار جهت راه‌اندازی خط تولید محصول فناوری دانشگاه و تجاری شدن این محصول دانش‌محور از سوی اتاق، خاطرنشان ساخت: در این تفاهم‌نامه همکاری، دانشگاه آزاد تأمین فناوری و دانش فنی تولید ورق استیل با آلیاژ و مشخصات فنی مورد استفاده در صنعت چاقوسازی همچنین در اختیار گذاشتن امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی را بر عهده دارد.

یگانه فرد در پایان اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه از سوی اتحادیه چاقو فروشان تمامی فلزات آلیاژی استیل مورد مصرف در صنعت چاقوسازی از طریق ثبت سفارش و بی‌واسطه از کارخانه استیل خریداری و در اختیار صنعتگران این حرفه قرار خواهد گرفت.

موضوعات :
در همین رابطه