از سوی اتاق بجنورد انجام می‌شود

توزیع رایگان مواد ضدعفونی‌کننده در کارخانه‌ها و اماکن عمومی

رییس اتاق بازرگانی بجنورد از توزیع رایگان 2 هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده برای پیشگیری از ویروس کرونا بین کارخانه‌ها، نانوایی‌ها و اماکن عمومی استان خراسان شمالی خبرداد.
تاریخ: 13 اسفند 1398
شناسه: 32446

سعید پورآبادی رئیس اتاق بجنورد از توزیع مواد ضدعفونی‌کننده طی هفته جاری بین کارخانه‌ها و اماکن عمومی استان خراسان شمالی خبر داد و گفت: باتوجه به لزوم اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و ضرورت ضدعفونی کردن مکان‌های عمومی، ادارات و کارخانه‌ها، این اقدام در دستور کار است.
وی با اشاره به توزیع رایگان 2000 لیتر محلول ضدعفونی‌کننده از سوی اتاق بجنورد در سطح استان خراسان شمالی اظهارداشت: با پیگیری‌های فراوان از سوی اتاق بجنورد، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان سمالی، این اقدام از سوی اتاق بجنورد در حال انجام است.
وی بابیان این که محلول و قرص ضدعفونی‌کننده توسط یک شرکت در شهرستان جاجرم تولید می‌شود، افزود: این محلول بر پایه کلر ساخته شده و از نظر ضدعفونی‌کنندگی، چندین برابر الکل کارایی دارد.
وی میزان تولید این شرکت را ۲۰۰۰ لیتر در روز اعلام کرد و افزود: این محلول ضدعفونی کننده برای آب شرب، میوه و سبزیجات، گوشت مرغ، ماهی و سطوح استفاده خواهد شد.
پورآبادی ادامه داد: این محلول‌ها در قالب بطری‌های ۱، ۵ و ۲۰ لیتری با تایید معاونت غذا و دارو تهیه شده است.
وی متذکر شد: مجوز تولید مواد ضدعفونی‌کننده در استان از سوی سازمان صمت و با حمایت و همکاری اتاق بجنورد انجام شد.
وی افزود: این محلول پس از تولید تحت نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت فقط در استان خراسان شمالی توزیع می‌شود و در صورت اشباع استان به استان‌های هم‌جوار ارسال خواهد شد.

موضوعات :
در همین رابطه