قالیباف در صحن مجلس

نظارت را از حوزه اقتصادی آغاز می‌کنیم

رئیس مجلس گفت: اولویت اول ما حل مسائل اقتصادی است و بر این اساس، نظارت را از حوزه اقتصادی آغاز می‌کنیم.
تاریخ: 03 تیر 1399
شناسه: 33625

 محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از ارائه گزارش رئیس کمیسیون اقتصادی درباره مسائل حوزه اقتصادی کشور، گفت: مردم مطمئن باشند که اولویت اول مجلس یازدهم، حل مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است.

وی با بیان اینکه اولویت ما آن است که از ابزارهای نظارتی خود نیز به خوبی استفاده کنیم، افزود: نظارت ما از حوزه اقتصادی آغاز خواهد شد، کاملاً ملموس و شفاف عملکرد وزرای دولت و سازمان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و مردم مطمئن باشند که به طور دقیق به آنان گزارش خواهیم داد.

رئیس مجلسبا بیان اینکه حل مشکلات اقشار ضعیف جامعه برای ما اهمیت زیادی دارد، تصریح کرد: یکی از موضوعات اساسی که ما با آن گرفتار هستیم، مسئله ساختار بودجه است چرا که با این ساختاری که بودجه بسته می‌شود، چندین دهه است که کسری بودجه داریم و این مسئله مشکلاتی به ویژه نقدینگی لجام‌گسیخته را در پی داشته و بر این اساس حتماً اصلاح ساختار بودجه در دستور کار اول ما است.

قالیباف متذکر شد: در اولین جلسه‌ای که رئیس سازمان برنامه و بودجه به مجلس آمد و گزارش داد، درباره ساختار بودجه صحبت شد و آنان اصلاح ساختار بودجه را فرستادند. همچنین مجلس جلسات متعددی با مسئولان سازمان برنامه و بودجه گذاشته و اصلاح ساختار بودجه هم جزو اولویت‌های اساسی ما است.

وی درباره بازار بورس، اظهار داشت: حتماً دولت و همچنین کمیسیون اقتصادی مجلس باید به این مسئله توجه داشته باشند که باید بازار بورس عمق‌بخشی شود و بین عرضه و تقاضا، عرضه در اولویت قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید شرایطی فراهم شود که نقدینگی جذب شده در بازار بورس به سمت تولید حرکت کند که اشتغال پایدار و کنترل تورم را داشته باشیم.

قالیباف بیان کرد: امروز در کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور رئیس کل بانک مرکزی موضوع ارز بررسی می‌شود و بنده هم در این جلسه شرکت می‌کنم.

وی در واکنش به بخشی از صحبت‌های رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر اینکه کمیسیون‌های مجلس با تأخیر شکل گرفتند، گفت: ما کاملاً مطابق با آئین‌نامه داخلی مجلس عمل کردیم، بر اساس آئین‌نامه، اولین روز تشکیل کمیسیون‌ها روز یکشنبه بود و کمیسیون‌ها سروقت تشکیل شدند. همچنین کمیسیون اقتصادی سه جلسه برگزار کرد و امروز هم چهارمین جلسه خود را برگزار می‌کند.