جهانگیری گفت:

نباید به نهادهای عمومی که فعالیت‌های اقتصادی دارند رانت خاصی داد

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: نباید شرایط به گونه‌ای شکل بگیرد که نهادهای عمومی که کار اقتصادی انجام می‌دهند شرایط به نفعشان علیه بخش خصوصی باشد.
تاریخ: 02 شهریور 1395
شناسه: 3460

اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس‌جمهور

اسحاق جهانگیری صبح امروز، در مراسم افتتاحیه کارخانه جوجه‌کشی مرغک قزوین گفت: اینکه نهادهای عمومی کار اقتصادی کنند نباید باعث نگرانی کسی شود، اما آنچه نگران کننده است این است که شرایط اقتصادی به نفع آنها و علیه بخش خصوصی صورت گیرد و دولت رانتی به آنها بدهد که باید جلوی چنین اتفاقی را بگیریم.

وی ادامه داد:‌ با پولی که در نهادهای عمومی وجود دارد اگر صرف کارهای اقتصادی و توسعه مناسب شود مشکلی ندارد. اما شرایط نباید به گونه‌ای باشد که نهادعمومی که کار اقتصادی می‌کنند تبعیضی علیه بخش خصوصی ایجاد کنند و شرایط برای آنها باید درست مثل بخش خصوصی باشد.

جهانگیری اضافه کرد: کسی که می‌خواهد به عنوان بخش خصوصی در اقتصاد کشور فعالیت کند نباید هیچ تبعیضی علیهش باشد و بنابراین دولت نباید به نهادهای عمومی که فعالیت‌های اقتصادی می‌کنند رانت خاصی بدهد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ بیان کرد: در این زمینه در بخش های مختلف گام‌های بلندی برداشته شده است و واحد های تولیدی ظرفیت های مناسبی در کشور ایجاد کرده‌اند، ظرفیت هایی که نه تنها برای نیاز داخلی، بلکه برای صادرات ایجاد شده است و ما هم باید بتوانیم زمینه صادرات را فراهم کنیم.

وی افزود: طبق گزارشی که من گرفتم ظرفیت تولید تخم مرغ در کشور 530 هزار تن است و سرانه مصرف کشور 11.5 کیلو ضمن اینکه ظرفیت تولید مرغ 2 میلیون 100 هزار تن و سرانه مصرف در کشور 26 کیلو است.

جهانگیری در پایان با بیان اینکه پارسال صادرات مرغ و تخم مرغ در دستور بوده است یادآور شد: بیش از 200 هزار تن تخم مرغ صادر شده که این مساله باید توسعه پیدا کند وقتی برند معتبر باشد و استانداردهای معتبر داشته باشد می‌توانیم به کشورهای مختلف صادرات داشته باشیم مانند پارسال که به روسیه صادرات داشتیم.