رئیس اتاق بندرعباس در نامه به استاندار هرمزگان

وضع قوانین غیرکارشناسی در حال لطمه زدن به پیکره صادرات است

رئیس اتاق بندرعباس با ارسال نامه‌ای به استاندار استان هرمزگان خواستار رفع مشکلات ناشی از وضع قوانین دست و پاگیر و غیرکارشناسی در حوزه صادرات شد و گفت تصمیمات اخیر، ظن لطمه زدن به پیکره صادرات را تداعی کرده است.
تاریخ: 22 مهر 1399
شناسه: 34958

با توجه به مشکلات پیش‌آمده ناشی از تعلیق کارت‌های بازرگانی و با توجه به اهمیت حمایت از صادرات غیرنفتی در شرایط تحریم اقتصادی، رئیس اتاق بندرعباس با ارسال نامه‌ای به استاندار استان هرمزگان خواستار رفع مشکلات ناشی از وضع قوانین دست و پاگیر و غیرکارشناسی در حوزه صادرات شد و گفت: تصمیمات اخیر، ظن لطمه زدن به پیکره صادرات را تداعی کرده است.

محمدرضا صفا در این نامه با اشاره به مشکلات فعالان اقتصادی در سالی که جهش تولید نام‌گذاری شده است، بیان داشت: جهش تولید زمانی معنا می‌یابد که جهش صادرات را به دنبال داشته باشد ولی متأسفانه تصمیماتی که گرفته می‌شود لطمه فراوانی به صادرکنندگان وارد نموده است.

او افزود: روان‌سازی در بخش صادرات باید اولویت نخست مسئولان باشد و این در حالی است که در حال حاضر صادرکنندگان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و به‌سختی امورات خود را پیش می‌برند.

صفا در ادامه این نامه تصریح کرده است: بسته‌بندی، حمل‌ونقل جاده‌ای و دریایی صادرکنندگان با ارز آزاد است و تورم داخلی هم در کنار آن وجود دارد و در کنار تمام این مشکلات، وقفه‌های پیش‌آمده در اثر ویروس کرونا را نیز به مشکلات صادرکنندگان افزوده است  ولی با این حال صادرکنندگان عرصه را رها نکرده‌اند و برای رشد اقتصادی کشور تلاش می‌کنند.

رئیس اتاق بندرعباس افزود: بازارهایی که سال‌ها صادرکنندگان برای به دست آوردنشان زحمت کشیده‌اند نباید یک‌شبه با یک بخشنامه غیرکارشناسی و یا مصوبه از دست برود و مسئولان باید به این مهم توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: عدم شفافیت در صدور بخشنامه‌ها باعث سردرگمی فعالان اقتصادی شده و بهبود فضای کسب‌وکار را مورد تهدید قرار می‌دهد و این رویه دیگر نمی‌توان امیدی به بخش صادراتی کشور داشت.

در همین رابطه