سیدمهدی طبیب زاده در دیدار با روسا و برخی دبیران تشکل‌های اتاق کرمان

با حضور تشکل‌ها در اتاق بازرگانی، قدرت چانه‌زنی جمعی افزایش می‌یابد

سیدمهدی طبیب زاده در دیدار با روسا و برخی دبیران تشکل‌های اتاق کرمان با تأکید بر لزوم توسعه و هم‌افزایی تشکل‌ها و توجه به اتاق تشکل محور گفت: اگر زمانی برسد که اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان 15 تشکل به‌جای 15 فرد باشد، قدرت چانه‌زنی و انجام فعالیت‌های جمعی افزایش می‌یابد.
تاریخ: 28 مهر 1399
شناسه: 35007

رئیس اتاق کرمان گفت: تشکل‌های زیرمجموعه اتاق کرمان و نظرات و پژوهش‌های آنها در تصمیم‌گیری‌ها و انجام فعالیت‌ها، در سطح استان و کشور تأثیرگذارند.

سیدمهدی طبیب زاده در دیدار با روسا و برخی دبیران تشکل‌های اتاق کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر 15 تشکل اقتصادی در اتاق فعال هستند و دو تشکل دیگر نیز در سال جاری شکل می‌گیرد، افزود: همه تشکل‌ها می‌توانند با تجمیع فعالیت‌ها و افکار به یک نهاد تأثیرگذار در استان و کشور تبدیل شوند.

او به بیان فعالیت‌ها و اقدامات مهم انجام شده توسط انجمن گیاهان دارویی کرمان پرداخت و ادامه داد: این انجمن با تهیه نقشه راه گیاهان دارویی کرمان در مراکز تصمیم گیر و تصمیم‌ساز استان حضوری فعال دارد.

طبیب زاده، خاطرنشان کرد: همچنین انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی شورای پژوهشی استان مسئول تدوین سند راهبردی فناوری استان شده و انجمن خدمات فنی و مهندسی پایه‌گذار نشستی از شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شده تا راهکارهای توسعه خدمات در داخل و خارج را بررسی و تصویب کنند.

رئیس اتاق کرمان بیان کرد: انجمن پسته کرمان زبان گویای پسته کاران است و در راستای سیاست اتاق مبنی بر میدان دادن به تشکل‌ها، این انجمن و انجمن خرما در نشست با مدیران بانک مرکزی به‌صورت مستقیم شرکت و نظرات و پیشنهاد‌ها و مشاوره‌های خود را ارائه می‌دهند.

 او با اشاره به پیشنهاد انجمن کارآفرینان استان مبنی بر تشکیل انجمن نوآوری و شتاب‌دهنده‌های استان و تشکل جوانان کارآفرین اظهار کرد: متأسفانه قبلاً احداث شتاب‌دهنده چندان موفق نبوده و پارک علم و فناوری نیز نتوانسته نیازهای این بخش را پاسخگو باشد و به همین دلیل شاید راه‌اندازی این تشکل‌ها بتواند بخشی از مسائل این حوزه را پوشش دهد.

طبیب زاده افزود: از کارخانه تعطیل شده «خانه‌سازی» کرمان برای راه‌اندازی شهرک نوآوری کرمان بازدید و با وزارت مسکن برای تملک این مجموعه صحبت شده که امیدواریم تلاش‌ها به نتیجه لازم برسد.

رئیس اتاق کرمان در مورد تشکل جوانان کارآفرین که در حال شکل‌گیری است، گفت: در حال حاضر محوریت اعضای اتاق با میان‌سالان است که ورود جوانان کارآفرین می‌تواند تحول، نشاط و انگیزه مضاعفی را ایجاد کند.

او توسعه تشکل‌ها، هم‌افزایی و توجه به اتاق تشکل محور به‌جای عضو محور را مورد تأکید قرار داد و افزود: اگر زمانی فرا رسد که اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان 15 تشکل به‌جای 15 فرد باشد، قدرت چانه‌زنی و انجام فعالیت‌های جمعی افزایش می‌یابد.

طبیب زاده، تشکل‌گرایی و استفاده از خرد جمعی را تنها راه برای کسب موفقیت عنوان و اظهار کرد: باید برای تمامی فعالیت‌هایی که امکان تشکیل تشکل برای آنها وجود دارد، انجمنی با حضور افراد علاقه‌مند و باانگیزه تشکیل شود.

در این نشست مدیر تشکل‌های اتاق کرمان به پیشنهادهای تشکل‌های فعال اتاق کرمان برای راه‌اندازی سایر تشکل‌ها اشاره کرد و گفت: انجمن‌های زعفران، گل محمدی، انرژی‌های تجدید پذیر، داوری کارآفرینان، نوآوری و شتاب‌دهنده‌های استان، جوانان کارآفرین، توسعه و سرمایه‌گذاری کرمان، اخلاق حرفه‌ای استان، علم کرمان، اشتغال پایدار، مرکبات، گردوکاران، دامداران، کانی‌های غیرفلزی استان و مشاوران استان، ازجمله تشکل‌هایی است که نیاز به تشکیل آنها برای فعالان اقتصادی احساس شده است.

فاطمه مهرابی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، برگزاری مجامع تشکل‌ها به تأخیر افتاده بود که در حال حاضر بر برگزاری این مجامع تأکید شده و از روسای تشکل‌ها درخواست می‌شود مجامع را به‌زودی برگزار کنند.

او ادامه داد: با توجه به نیازسنجی از تشکل‌ها، دوره‌های آموزشی ویژه تشکل‌ها نیز از اواخر مهرماه جاری برگزار می‌شود که امیدواریم روسا، اعضای هیات مدیره و سایر اعضای تشکل‌ها از این دوره‌های آموزشی بهترین بهره را ببرند.

موضوعات :
در همین رابطه