هانی فیصلی خبر داد

اعلام آمادگی اتاق خرمشهر برای همکاری با قرارگاه شهید سلیمانی در مبارزه با کرونا

هانی فیصلی، رئیس اتاق خرمشهر در دیدار با مدیران و مسئولان کمیته پشتیبانی قرارگاه شهید سلیمانی در شهرستان خرمشهر، از آمادگی این اتاق برای هرگونه همکاری در مبارزه با کرونا خبر داد.
تاریخ: 29 آذر 1399
شناسه: 35881

رئیس اتاق خرمشهر آمادگی این اتاق جهت هرگونه همکاری با قرارگاه شهید سلیمانی در مبارزه با شیوع بیماری کرونا را اعلام کرد.

هانی فیصلی در نشستی با مدیران و مسئولان کمیته پشتیبانی قرارگاه شهید سلیمانی در شهرستان خرمشهر، افزود: اتاق خرمشهر با همراهی و پشتیبانی اعضا و اتاق ایران، از ابتدای همه‌گیری بیماری کرونا با اقدامات مختلفی به مبارزه با این اپیدمی و مساعدت شهروندان در مقابله با ویروس کووید ۱۹ پرداخته است.

فیصلی با اشاره به اهدای شش دستگاه ونیتلاتور، هزاران دست گان و ماسک، هزاران لیتر مواد و محلول ضدعفونی و بن‌های هدیه به سربازان سلامت، تصریح کرد: در ۹ ماه گذشته مبلغی بالغ‌بر ۲۰ میلیارد ریال جهت تأمین تجهیزات پزشکی موردنیاز مراکز درمانی منطقه و ضدعفونی اماکن تجاری و معابر عمومی، با کمک، یاری و همت اتاق ایران و اعضای اتاق خرمشهر جمع‌آوری و تخصیص داده شد که در مراحل متعدد به دستگاه‌های مختلف اهدا شد.

او ضمن اعلام کمک‌های صورت گرفته از سوی اتاق خرمشهر به‌عنوان وظیفه انسانی و دینی افزود: تمامی اقدامات صورت گرفته در راستای مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی صورت گرفته و در ادامه خدمات قبلی، آمادگی خویش جهت همراهی و همکاری با قرارگاه شهید قاسم سلیمانی به‌عنوان متولی مبارزه با اپیدمی بیماری کرونا را اعلام می‌کنیم.

فیصلی اظهار کرد: اقدامات مختلف و متنوعی از سوی اشخاص و دستگاه‌های مختلف در مبارزه با شیوع بیماری صورت گرفته که شاید به دلیل نبود هدف و سازمان‌یافتگی مناسب اثربخشی کافی را نداشته‌اند. امیدواریم با فعالیت قرارگاه شهید سلیمانی و هدف‌گذاری لازم از سوی آن، شاهد سازمان یافتن این فعالیت‌ها و تأثیرپذیری بیشتر آنها باشیم.

راه‌اندازی بخش ICU2 با همت اتاق خرمشهر

مدیران و مسئولان کمیته پشتیبانی قرارگاه شهید سلیمانی در خرمشهر نیز در این نشست اهداف و روند فعالیت این قرارگاه را تبیین کردند.

تمی، مسئول کمیته پشتیبانی قرارگاه شهید سلیمانی خرمشهر با اشاره به کمک‌های اتاق خرمشهر در دوران مبارزه با بیماری کرونا گفت: اهدای شش دستگاه ونتیلاتور از سوی اتاق خرمشهر سبب راه‌اندازی بخش ICU2 در منطقه شده و دستگاه‌ها و تجهیزات اهدائی از سوی این اتاق، به‌صورت مستقیم، در روند بهبود و تداوم حیات بیماران زیادی از منطقه، نقش مهمی را ایفا کرد.

تمی ادامه داد: شهرستان خرمشهر به‌عنوان یکی از اولین شهرهای منطقه خاورمیانه روند ثبت «شهر سالم» را در پیش گرفته است که امیدواریم با این اقدام و همچنین همراهی و مراقبت‌های شهروندان، فعالان و مدیران مختلف سطح منطقه، در وهله اول شرایط پایداری در منطقه را حاکم کرده تا ضمن حفظ وضعیت زرد، با گام‌های اساسی به‌سوی برچیدن بیماری از شهرستان و نیل به منطقه سفید و عاری از بیماری پیش برویم.

او در پایان عنوان کرد: با شروع فصل سرما و شیوع بیماری آنفولانزا در منطقه، مراقبت‌ها و اقدامات پیشگیرانه بیش‌ازپیش باید موردتوجه شهروندان قرار گیرد، تا با ایستادگی و مقاومت شهروندان و با رعایت اصول و نکات بهداشتی، بهار سفیدی را پیش روی خویش داشته باشیم.

معاون درمانی این کمیته نیز گفت: قرارگاه شهید سلیمانی به‌منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به‌صورت محله محور و با بررسی خانه به خانه شهروندان، فعالیت خود را در منطقه آغاز کرده است.

خانم حمید ادامه داد: تاکنون ۱۷ هزار بیمار خاص در شهرستان خرمشهر شناسایی شده‌اند که لزوم حمایت و مراقبت افزون‌تر برای این عزیزان با ارائه آموزش‌های لازم در دستور کار قرار دارد.

موضوعات :
در همین رابطه