سیدمهدی طبیب‌زاده در نشست کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان

ستاد جلوگیری از ایجاد موانع برای تولید تشکیل شود

سیدمهدی طبیب زاده، رئیس اتاق کرمان می‌گوید: به جای اینکه اقتصاد در مسیر نادرست هدایت شود و هر بار بعد از ایجاد یک سری موانع جدید، ستادی برای رفع آنها ایجاد کنیم، بهتر است از ابتدا ستادی برای جلوگیری از ایجاد مانع برای تولید تشکیل شود.
تاریخ: 01 بهمن 1399
شناسه: 36515

رئیس اتاق کرمان گفت: به جای اینکه مانعی ایجاد و سپس برای رفع آنها ستاد رفع موانع ایجاد شود بهتر است ستادی برای جلوگیری از مانع برای تولید شکل گیرد.

سیدمهدی طبیب زاده در نشست کمیسیون صنعت و معدن افزود: بخش های مختلف اتاق از جمله مدیریت کسب و کار و شورای گفت و گو در راستای رفع مسائل فعالان بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن تلاش های بسیاری داشته اند اما مشکلات بسیار زیاد است و همچنان ادامه دارد. وی ادامه داد: اتاق در جایگاهی قرار گرفته که حرف حساب، منطقی و کارشناسی شده را از این نهاد می پذیرند و ما نیز با تشکیل کمیسیون ها، اندیشکده ها و بخش های مختلف در تلاش هستیم که حرف کارشناسی و مورد وثوق مجموعه های مختلف به ویژه سیستم قضایی مطرح شود.

طبیب زاده، با بیان اینکه 75 درصد دغدغه فعالان اقتصادی مربوط به سه حوزه بیمه، بانک و مالیات است، تصریح کرد: سال گذشته 25 هزار نفر در استان کرمان شغل خود را از دست داده‌اند که بیشتر آنها در صنایع کوچک و متوسط بوده‌اند و به همین دلیل حمایت جدی از این صنایع همواره مورد تاکید قرار دارد. رئیس اتاق کرمان اظهار کرد: تامین مالی به عنوان پاشنه آشیل اجرای پروژه های استان و اجرای نظام پیمانکاری فرعی با هدف ارتباط بین تولیدکنندگان قطعات و صنایع بزرگ نیز از جمله موارد مهم دیگر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان، نیز در این نشست گفت: کمیسیون در نظر دارد از این پس به صورت کارشناسی و فعال تر نشست هایی را برگزار و برنامه هایی را اجرا کند. بابک اسماعیلی، با اشاره به اینکه به جای جزء‌نگری و انجام کارهای کوچک باید کلی نگر بود و انتفاع جمعی را ایجاد کرد که بسیار تاثیرگذار خواهد بود، افزود: واردات دستگاه ها و ماشین آلات معدنی و صنعتی کار کرده و بازسازی آنها در کشور می تواند ایده عام المنفعه‌ای باشد و واحدهای بسیاری از این مهم منفعت ببرنند.

وی ادامه داد: متاسفانه آمارها در کشور ما بروز نیست و باید وب سایتی ایجاد تا اطلاعات مختلف توسط تولیدکنندگان در آنجا بارگذاری، تکمیل و به روز شود. اسماعیلی، خاطرنشان کرد: در شرایطی که با بحران های داخلی و شیوع بیماری کرونا روبرو هستیم، بهتر است برای انجام کار موثرتر، مرکز تصمیم گیری تنها در تهران نباشد و برخی دریافت مجوزها به استان ها تفویض اختیار شود زیرا هم درک درستی از موقعیت استان توسط مسئولان بومی وجود دارد و هم روند اخذ مجوز با سرعت بیشتری انجام می گیرد.

گفتنی است در این نشست علاوه بر رئیس کمیسیون، آقایان علی ابراهیمی، حسن نعمت، سینا مشکانی و دکتر موردینی به عنوان هیات رئیسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان انتخاب شدند.

موضوعات :
در همین رابطه