رئیس اتاق بجنورد خبر داد

هیاتی تجاری خراسان شمالی به ارمنستان اعزام می‌شود

رئیس اتاق بجنورد می‌گوید: با توجه به قطع روابط تجاری ارمنستان با ترکیه به‌زودی یک هیات تجاری از استان خراسان شمالی برای معرفی ظرفیت‌های منطقه به این کشور سفر خواهد کرد.
تاریخ: 05 بهمن 1399
شناسه: 36584

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد با تأکید بر لزوم استفاده از فرصت ایجاد شده برای توسعه مناسبات تجاری با ارمنستان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به‌زودی هیاتی متشکل از بخش خصوصی استان جهت پیشبرد اهداف تجاری و بررسی بازارها و نیازهای ارمنستان به این کشور سفر خواهند کرد.

سعید پورآبادی شرایط تجارت و ارسال محصولات تولیدی استان به ارمنستان را فراهم دانست و ادامه داد: ارمنستان مسیر دسترسی ایران به اتحادیه اوراسیاست و برای تقویت صنایع استان و ورود به بازارهای جهانی توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری با ارمنستان ضروری است.

پورآبادی تصریح کرد: اتاق بجنورد با همراهی استاندار خراسان شمالی در راستای ایجاد همکاری‌های مشترک و بازاریابی محصولات تولیدی استان در ارمنستان اقداماتی را از طریق اتاق مشترک ایران و ارمنستان و همچنین سفارت ارمنستان در ایران پیگیری‌ها کرده است که اعزام هیات تجاری به این کشور می‌تواند اولین قدم برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری استان با این کشور باشد.

گفتنی است وزارت اقتصاد ارمنستان پیش‌ازاین ممنوعیت ورود کالاهای ترکیه‌ای به این کشور اعلام کرده بود؛ این ممنوعیت در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰ اتخاذ شد و از اول ژانویه ۲۰۲۱ وارد مرحله اجرایی شده است.

ایروان گفته است که این ممنوعیت باعث افزایش قیمت کالاها در این کشور نخواهد شد و ارمنستان قادر است کمبود کالاهای ساخت ترکیه را از کشورهایی مثل ایران، بلاروس، روسیه و چین جبران کند.

موضوعات :
در همین رابطه