با حضور معاون اول رئیس‌جمهور صورت گرفت

تقدیر از جامعه نیکوکاری ابرار در اولین همایش تجلیل از خیران عرصه روستا

جامعه نیکوکاری ابرار در اولین آیین تجلیل از خیرین توسعه روستاها و مناطق عشایری کشور که در ساختمان کوثر ریاست جمهوری برگزار شد، از سوی معاون اول رئیس‌جمهور تقدیر شد.
تاریخ: 04 اسفند 1399
شناسه: 37101

با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری، از جامعه نیکوکاری ابرار در همایش تجلیل از خیران عرصه روستا، تقدیر شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در این نشست اظهار کرد: در کنار تلاش و اقدامات دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی، گروهی تحت عنوان خیرین به‌صورت فردی و یا شبکه‌ای پا پیش گذاشته‌اند تا بتوانند بخشی از دغدغه‌های اقشار ضعیف جامعه را برطرف کنند. این اقدامات آن‌ها منجر به تقویت همبستگی ملی و نیز افزایش قوام و دوام جامعه می‌شود چراکه وقتی مردم مشاهده می‌کنند که گروه‌هایی از همنوعان خودشان از اقصی نقاط کشور برای حل مشکلات  آن‌ها تلاش می‌کنند، حس نوع‌دوستی و همبستگی در جامعه تقویت می‌شود.

او با یادآوری حادثه زلزله کرمانشاه و مشارکت جدی مردم برای کمک به زلزله‌زدگان افزود: میزان کمک‌ها تا حدی بود که مکرر از طریق رسانه‌ها از مردم خواسته می‌شد که به دلیل بسته شدن راه‌ها و مسیرها، از حضور در منطقه زلزله‌زده خودداری کنند.

جهانگیری همچنین از همه افراد، نهادها و خیرینی که در شرایط کرونا و تحریم به‌موقع برای کمک به اقشار ضعیف اقدام کردند قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه خیرین به‌موقع وارد عمل شدند و تلاش کردند با کمک‌های معیشتی اجازه ندهند که اقشار ضعیف جامعه با بحران روبرو شوند.

جهانگیری افزود: خیرین کشور طی سالیان گذشته درزمینهٔ های مختلف ازجمله مدرسه‌سازی گام‌های بزرگی برداشته‌اند به‌گونه‌ای که امسال دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه از سوی خیرین هزینه شده است.

معاون اول رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد با فعالیت شورای عالی توسعه روستا و عشایر شاهد سیاست‌گذاری‌های مناسب و اصلاح برخی سیاست‌های غلط باشیم به‌گونه‌ای که مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها اتفاق بیفتد و حاشیه‌نشینی که یکی از دغدغه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی است ساماندهی شود