رئیس اتاق البرز در حضور وزیر صنعت عنوان کرد:

صدور موافقت نامه اصولی، نیازمند برنامه ریزی صحیح است

متاسفانه موافقت نامه اصولی و پروانه تولید برای انواع محصولات بدون توجه به عرضه و تقاضا و بدون کمترین توجه به سرانه مصرف کشور صادر می‌شود که این امر مهم نیازمند برنامه ریری صحیح است.
تاریخ: 15 شهریور 1395
شناسه: 3732

رحیم بنامولایی، رئیس اتاق البرز در دیدار فعالان اقتصادی استان البرز که با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت برگزار شد افزود: بارها صدور موافقت نامه اصولی و پروانه تولید برای محصولات اشباع شده در بازار را شاهد بوده ایم که این مسئله بیانگر آن است که در این زمینه هیچ گونه نظارت و کنترل وجود ندارد.

بنامولایی اظهار کرد: در شرایطی که تولید محصولی به فراوانی در بازار وجود دارد و انبارها مملو از آن محصول است قطعاً صدور موافقت نامه اصولی برای تولید آن محصول به اقتصاد کشور ضربه وارد می کند.

وی پیشنهاد کرد: دستگاههای اجرایی ذیربط قبل از صدور موافتنامه اصولی برای یک کالای خاص ظرفیت موجود کشور در این زمینه را بررسی کنند.

رئیس اتاق البرز تصریح کرد: در صورتی که قبل از برآورد صحیح تراز تجاری کشور جهت صدور موافت نامه اصولی برای همه کالا ها اقدام شود در این صورت تولیدکنندگان دچار زیان می شوند.

بنامولایی افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا موافقت اصولی تنها برای واحدهای که محصولات آن هم قابلیت صادرات دارند و هم نیاز کشور را تامین می کنند صادر شود تا سرمایه ملی اتلاف نشود.

ضرورت تشکیل نمایشگاه بین المللی در البرز

بنامولایی در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره ضرورت ایجاد نمایشگاه بین المللی دائمی در استان البرز اظهار کرد: شروع  این پروژه نیازمند بودجه ای معادل  با 10 میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: استان البرز با توجه به اینکه یک قطب صنعتی و تولیدی کشور قلمداد می شود ایجاد سایت دائمی نمایشگاه برای بالا بردن سهم تجارت در کشور و صادرات ضروری بوده و از اولویت برنامه های این استان است.

رئیس اتاق البرز توسعه صادرات از طریق فرودگاه پیام را حرکتی موثر در تقویت اقتصاد مقاومتی  دانست و اظهار کرد: تجدید نظر دولت در خصوص افزایش مدت یارانه  از 50 درصد  سوخت هواپیماهای این فرودگاه از 6 ماه به دو سال ضروری بوده و توسعه صادرات در این استان را در بر خواهد داشت.

بنا مولایی در بخش دیگر از اظهاراتش به گسترش تاسیس شرکت های ارائه دهنده پوشاک ترک و  دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: متاسفانه این امر باعث شده توازن بازارهای داخلی به هم ریخته و کلیه کارگاه های کوچک و متوسط فعال در زمینه پوشاک رو به ورشکستگی رفته و قادر به ادامه حیات و رقابت با این شرکت ها نیستند.

وی ادامه داد:  برنامه ریزی در پذیرش شرکت های مذکور در جهت مشارکت و تولید در داخل کشور  است.