ذخیره دلار در بانک‌های مرکزی جهان در پایین‌ترین سطح ۲۵ ساله

گزارش صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد: سهم دلار ذخیره شده توسط بانک‌های مرکزی جهان در پایان سال 2020 به 59 درصد از کل ذخایر ارزی آنها رسیده که کمترین مقدار در 25 سال اخیر است.
تاریخ: 22 اردیبهشت 1400
شناسه: 38052

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: جایگاه دلار به‌عنوان ارز ذخیره جهانی در حال افول است و بانک‌های مرکزی جهان در حال کاستن از میزان ذخایر دلاری خود هستند.

به گزارش مجله خبری کیتکو، صندوق بین‌المللی پول (IMF) اعلام کرد: جایگاه دلار به‌عنوان ارز ذخیره جهانی در حال افول است و بانک‌های مرکزی جهان در حال کاستن از میزان ذخایر دلاری خود هستند.

این نهاد بین‌المللی در گزارش جدید خود اعلام کرد: سهم دلار ذخیره شده توسط بانک‌های مرکزی جهان از ذخایر آنها در ۳ ماهه پایانی ۲۰۲۰ به ۵۹ درصد افت کرده است که این پایین‌ترین سطح آن در ۲۵ سال گذشته است.

داده‌های صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد: از زمان معرفی یورو در ۱۹۹۹ سهم دلار در ارزهای ذخیره جهان ۱۲ درصد سقوط کرده است. در سه‌ماهه چهارم سهم یورو به ۲۰ درصد افزایش یافته و سهم دلار استرالیا، دلار کانادا و یوآن چین به ۹ درصد افزایش یافته است.

در این گزارش اعلام شده است: درصورتی‌که این روند ادامه داشته باشد کنار گذاشتن دلار بازار ارز و اوراق قرضه را متحول خواهد کرد.