پذیرش اتاق بندرعباس در زنجیره بین‌المللی اعتباربخشی گواهی مبدأ توسط icc پاریس

محمدرضا صفا، رئیس اتاق بندرعباس می‌گوید: این اتاق به عنوان دومین اتاق در کشور، در زنجیره بین‌المللی اعتباربخشی گواهی مبدأ توسط icc پاریس پذیرش شده است.
تاریخ: 02 خرداد 1400
شناسه: 38161

رئیس اتاق بندرعباس از پذیرش نهایی اتاق بندرعباس در زنجیره بین‌المللی اعتباربخشی گواهی مبدأ توسط icc پاریس خبر داد.

محمدرضا صفا در این رابطه گفت: با پیگیری و اقدامات صورت گرفته توسط اتاق بندرعباس، این اتاق می‌تواند در زنجیره بین‌المللی اعتبار بخش گواهی مبدأ مبادلات تجاری فرامرزی خود را انجام دهد.

او تصریح کرد: اتاق بندرعباس دومین اتاق در کشور است که به این زنجیره متصل شده و ازاین‌پس گواهی بین‌المللی صادر می‌کند که دارای اعتباری جهانی است.

صفا ادامه داد: این دستاورد بزرگ به همت پیگیری‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه امور بین‌الملل اتاق بندرعباس و حمایت‌های کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی محقق شده است.

رئیس اتاق بندرعباس افزود: فعالیت‌های اتاق بندرعباس در بخش بین‌المللی و همچنین دستیابی به بازارهای هدف همچنان با قدرت دنبال می‌شود و بدون شک اولویت نخست ما در این برهه تقویت جایگاه محصولات استان در بازارهای هدف است.

صفا تصریح کرد: اتاق بندرعباس به‌عنوان دومین اتاق بازرگانی کشور با برخی از سایر اتاق‌های بازرگانی از کشورهای ایرلند و نیوزلند و همچنین اتاق لس‌آنجلس ازجمله جدیدترین اعضای زنجیره بین‌المللی اعتباربخشی گواهی مبدأ محسوب می‌شوند و از نشان و علامت گواهی مبدأ معتبر بین‌المللی بهره‌مند خواهند شد که این نشان تصدیق شده، به بانک‌ها، جوامع کسب‌وکار، ادارات گمرک و تجار این اطمینان را می‌دهد که گواهی مبدأ اتاق بندرعباس مطابق با دقیق‌ترین و به‌روزترین معیارها و همچنین معتبرترین استانداردهای مربوطه صادر شده است.

یادآور می‌شود پذیرش نهایی اتاق بندرعباس در زنجیره بین‌المللی اعتباربخشی گواهی مبدأ توسط icc در تاریخ 18 و 19 ماه می 2021 (29 و 30 اردیبهشت 1400) و با حضور 47 کارشناس حوزه گواهی مبدأ صورت پذیرفت.

 

 

در همین رابطه