از سوی امور بین الملل اتاق ایران

لیست نمایشگاه های تخصصی اندونزی و زمان برگزاری آن منتشر شد

امور بین الملل اتاق ایران با هدف توسعه مناسبات اقتصادی بین ایران و اندونزی، لیست نمایشگاه های تخصصی و فرصت حضور کالاها و خدمات ایرانی را منتشر کرد.
تاریخ: 28 شهریور 1395
شناسه: 4018

 اندونزی بزرگترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی است و طی سال های اخیر رشد اقتصادی بیشتر از 6 درصد را داشته است. بازار مصرفی این کشور با توجه به جمعیت 237 میلیونی که 50 درصد آنها زیر 30 سال هستند در حال تبدیل شدن به چهارمین بازار بزرگ جهان است.  پایتخت این کشور جاکارتا و 88 درصد جمعیت این کشور مسلمان هستند سهم بخش های مختلف در GDP عبارتند از کشاورزی 16.5 درصد صنعت 46.4 درصد و خدمات 37.1 است.

اندونزی با امضا قرارداد تجارت آزاد بین اعضا ASEAN در زمینه های مختلف، از جمله تولید ماشین های برقی و حافظ محیط زیست گام های مهمی برداشته است.

اندونزی با هفده میلیون هکتار و 500 هزار تن تولید کاکائو رتبه سوم جهان در این محصول را به خود اختصاص داده است. موتورهای اقتصادی اندونزی عبارتند از صعنت خودروسازی، خدمات مالی و بانکی، ماشین آلات سنگین و معدنی، حمل و نقل، کشاورزی(چای و قهوه) و محصولات و خدمات فناوری اطلاعات. همچنین بیشتر سرمایه‌گذارى‌ها در بخش صنعت و در جزیره جاوه انجام شده است. میزان جذب مجموع سرمایه‌گذارى‌هاى خارجى در بخش‌هاى مختلف اقتصادى، در دوره ۱۹۶۷ تا ماه مارس ۹۴ به شرح زیر بوده است: صنعت 61.6 درصد، هتل‌سازى 10.7  درصد، معدن 9.2 درصد، ساختمان و مستغلات 5.4 درصد، کشاورزى 3.3 درصد، برق و آب و گاز 3.2 درصد، سایر بخش‌ها 6.6 درصد.

برای دریافت لیست نمایشگاه ها به اینجا مراجعه فرمایید.

در همین رابطه