ابوالفضل خاکی در نشست هیات نمایندگان اتاق قم

به عملکرد ضعیف بانک‌ها در استان‌ها رسیدگی شود

رئیس اتاق قم، با اشاره به اینک بانک‌ها در همه استان‌ها ضعیف عمل می‌کنند و همکاری آنها با تولیدکنندگان مطلوب نیست، خواستار رسیدگی به عملکرد آنها شد.
تاریخ: 08 دی 1400
شناسه: 40984

رئیس اتاق قم از پیگیری مسائل مختلف تولیدکنندگان در سطح وزرا و مقام عالی دولت خبر داد و گفت: بانک‌ها در استان قم و دیگر استان‌ها متأسفانه ضعیف عمل می‌کنند و همکاری آنها با تولیدکنندگان مطلوب نیست.

 ابوالفضل خاکی در جمع هیأت نمایندگان اتاق قم افزود: در روزهای گذشته به میزبانی اتاق بازرگانی ایران جلسه‌ای با حضور رئیس‌کل بانک مرکزی پیرامون شرایط و مسائل اقتصادی کشور برگزار و در این جلسه مقرر شد با تشکیل کمیسیونی متشکل از رئیس بانک مرکزی، وزیر صمت و رئیس اتاق ایران از نظرات تخصصی بخش خصوصی به‌طور مؤثر اجرائی شود و تصمیم‌گیری‌های برای مسائل و مشکلات فعلی کشور با توجه به وضعیت اقتصادی و تحریم‌ها انجام گیرد.

 رئیس اتاق قم ابراز امیدواری کرد: با تشکیل این کمیسیون دولت و بخش خصوصی همکاری هرچه بیشتری در راستای حل مسائل امروز جامعه و به نفع مرد انجام دهند خاکی افزود: در ۵ سال گذشته صادرات 100 میلیون دلاری کشور بیش از 50 درصد افت داشته و امروز با علیرغم همه تلاش‌ها آمارها نشان می‌دهد نیاز به تلاش بیشتر و تصمیمات کارشناسی در حوزه صادرات کشور داریم او معتقد است تولید و واحدهای تولیدی از رشد و توسعه عقب ماندند و اقتصاد کشور بر اساس آمارهای ارائه شده کوچک‌تر شده است.

 وی با اشاره به از دست دادن برخی از بازارهای هدف صادراتی در سراسر جهان ادامه داد: انتظار بخش خصوصی از دولت این است با به‌کارگیری تمام تلاش خود تحریم‌ها و مسائل مختلف اقتصادی در داخل و خارج از کشور را رفع کند.

 عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در جمع تولیدکنندگان و صنعتگران مطرح کرد: در شرایط کنونی جامعه صنعتی کشور با مسائل و مشکلات مختلفی روبرو شده است و متأسفانه طی مراجعات مختلف تولیدکنندگان، شاهد تعطیلی برخی از واحدهای استراتژیک در سطح کشور بوده‌ایم.

 وی تأکید کرد: دولت باید به مسئله مالیات واحدهای تولیدی توجه ویژه داشته باشد و این مسئله که مشکلات مالیاتی را بجای حمایت و حل آنها در سطح استان‌های کشور به دیوان عالی می‌رود، تولیدکنندگان را دلسرد کرده است هرچند رأی به نفع آنها صادر می‌شود اما امیدواریم وزارت امور اقتصاد و دارایی با همکاری و چاره‌اندیشی با وزارت صمت این مسئله را به‌خوبی حل کنند.

 رئیس اتاق قم از پیگیری مسائل مختلف تولیدکنندگان در سطح وزرا و مقام عالی دولت خبر داد و افزود: بانک‌ها در استان قم و دیگر استان‌ها متأسفانه ضعیف عمل می‌کنند و همکاری آنها با تولیدکنندگان مطلوب نیست که این مسئله را قطعاً در دولت جدید و تیم اقتصادی مستقر در دولت رسیدگی خواهند نمود که البته نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و بلندمدت است.

 وی با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی اخذ مالیات واحدهای تولیدی در سال ۱۴۰۱ ادامه داد: تولید و صنعت در کشور نیازمند نگاه ویژه است تا همه با دست در دست هم قرار دادن کشوری پویا و پیشرفته در آینده‌ای نه‌چندان دور داشته باشیم.

موضوعات :
در همین رابطه