سیدمهدی طبیب زاده خبر داد

مرکز دیابت در کرمان راه‌اندازی می‌شود

رئیس اتاق کرمان از راه اندازی مرکز دیابت در مرکز استان با کمک خیران، فعالان اقتصادی و به ویژه مجمع خیرین سلامت شهرستان سیرجان خبر داد.
تاریخ: 08 دی 1400
شناسه: 40985

رئیس اتاق کرمان  با اشاره به فعالیت های اتاق کرمان در حوزه مسئولیت های اجتماعی به ویژه در دوران شیوع کرونا و کمک به حوزه بهداشت و درمان استان گفت: در ادامه اینگونه فعالیت ها از مجمع خیرین سلامت سیرجان با توانمندی بالایی که دارد درخواست می کنیم که با نگاه فرا شهرستانی و استانی، راه اندازی مرکز دیابت مدرن در کرمان را پیگیری کند.

سیدمهدی طبیب زاده، در نشست مجمع خیرین سلامت  شهرستان سیرجان ادامه داد: همچنین خیرین بخش سلامت به کمک اتاق بشتابند تا بتوان نقشه راه و اولویت های درمان استان تهیه و تدوین شود و برای ایجاد زیر ساخت های لازم اقدامات مناسب صورت گیرد.

در ادامه این نشست مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت استان یزد گفت: باید مقدمات و زیرساخت های پیشگیری از دیابت را فراهم و آگاهی لازم را به مردم ارائه داد. محمدرضا آقایی، بیان کرد: به یاری خداوند متعال بخش‌خصوصی در این زمینه خدمات ارزنده ای ارائه داده است.

وی با اشاره به اینکه بایستی زمینه مراقبت دائم از بیماران دیابتی را فراهم کرد، افزود: طرح کنترل دیابت در بین ادارات و ارگان های دولتی و غیردولتی اجرا و این مسئله در سازمان ها و دستگاه های مختلف ترویج شود.

در ادامه این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی سیرجان اظهار کرد: در ایران فعالیت پزشکی بیشتر به سمت درمان محور سوق داده شده و متاسفانه در مسئله پیشگیری کمتر اقدام شده که این ضعف  بسیار بزرگی است.

غلامعباس محمدی، به نقش پررنگ رژیم غذایی در این بیماری اشاره و بیان کرد: بایستی اطلاع رسانی وآموزش لازم در خصوص رژیم غذایی به افراد ارائه شود تا بتوان به نحو شایسته با این معضل مبارزه کرد.

موضوعات :
در همین رابطه