در نشست کمیسیون گردشگری اتاق ایران مطرح شد

سفرهای طبیعت‌گردی 30 درصد سفرهای داخلی را تشکیل می‌دهند

مسئول کانون هماهنگی طبیعت گردی ایران گفت: تخمین زده می‌شود که سهم سفر‌های طبیعت گردی بالغ بر ۳۰ درصد کل سفر‌های داخلی کشور شده است.
تاریخ: 08 مرداد 1401
شناسه: 43302

به همت کمیسیون گردشگری اتاق ایران، اولین جلسه کانون هماهنگی صنفی طبیعت‌گردی با حضور تورگردانان متخصص این حوزه برگزار شد. در این جلسه که اعضا و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند، حرمت الله رفیعی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، علی‌اکبر عبدالملکی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران و امیرپویان رفیعی شاد، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران، در سخنرانی‌های افتتاحیه با تاکید بر سهم رو به رشد طبیعت گردی در صنعت گردشگری کشور، آمادگی خود را برای پیگیری فعال مطالبات این حوزه اعلام کردند.

در ادامه این جلسه، سهند عقدایی، مسئول کانون هماهنگی طبیعت گردی و عضو هیات مدیره انجمن صنفی استان تهران، گفت: با توجه به حضور گردشگران در مقاصد و اقامتگاه‌‌های بومگردی در دوران پساکرونا و طبق برآوردهای صورت گرفته، تخمین زده می‌شود که سهم سفر‌های طبیعت گردی بالغ بر ۳۰ درصد کل سفر‌های داخلی کشور شده است.

به گفته او، در سفرهای خارجی نیز شاهد اقبال وسیع گردشگران از مقاصدی در آفریقا، آمریکای جنوبی، جنوب شرق آسیا و آسیای میانه بوده‌ایم.

در این نشست همچنین، تورگردانان به بیان مشکلات، مطالبات و پیشنهادات خود پرداختند. مشکلاتی همچون حضور بی‌ضابطه تورگردانان بدون مجوز، غیر‌فعال‌شدن کمیته ملی طبیعت گردی در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و پیشنهاد برگزاری نمایشگاه‏‌‌های تخصصی طبیعت گردی و فم‏تور طبیعت گردی برای تورگردان‌های خارجی، از جمله نکاتی بود در این جلسه مطرح شد.

در پایان و در یک ورکشاپ یک ساعته، سه کارگروه‎ طبیعت گردی داخلی، طبیعت گردی ورودی و طبیعت گردی خارجی تشکیل شد و شرکت‌کنندگان متناسب با تخصص و علاقه خود در این کارگروه‌ها ثبت‌نام کردند.

از این هفته جلسات این کارگروه‌‌ها به صورت مجزا و تخصصی آغاز خواهد شد.