گزارش پایگاه خبری اتاق ایران از وضعیت حقوق مرخصی استعلاجی در آمریکا؛

بیماری کارگران به اقتصاد خانواده لطمه می‌زند؟

این هفته، وزارت کار آمریکا مقررات اجرای فرمان رئیس جمهور را نهایی کرد تا کارگران تا 56 ساعت حقوق مرخصی استعلاجی در سال دریافت کنند.
تاریخ: 10 مهر 1395
شناسه: 4351

حدود 40 میلیون کارگر بخش خصوصی در آمریکا در روزهای بیماری حقوق دریافت نمی‌کنند. الکس هرناندز یکی از این افراد است. او کارگر انبار در شیکاگو و پدر دو فرزند است. الکس و همسرش در تلاش هستند که بین کار و زندگی تعادل برقرار کنند. در نامه اخیری که الکس به وزارت کار نوشت، آمده است: "وقتی من مریض هستم، مجبورم به سرکار بروم چرا که می ترسم شغلم را از دست بدهم. خانواده من به درآمدم و پولی که به خانه می‌آورم متکی است؛ من اگر کار نکنم پولی به دست نمی‌آورم و هر پنی که به من پرداخت می‌شود روی زندگی ما تاثیر می‌گذارد."

بر اساس گزارش سی ان ان مانی، در سال‌های اخیر آگاهی عمومی درباره اهمیت حقوق مرخصی استعلاجی افزایش یافته است. اما داستان الکس نزدیک به داستان بسیاری از کارگران در کشور آمریکاست. در مرفه‌ترین کشور روی زمین، فرد هرگز نباید مجبور شود بین کاری که به آن نیاز دارد و خانواده‌ای که دوستش دارد، یکی را انتخاب کند. متاسفانه تنها 27 درصد از کارگران بخش خصوصی 10 درصد پایین درآمد،  به حقوق زمان بیماری دسترسی دارند.

اقتصاد ایالات متحده 155 هزار شغل در آگوست ایجاد کرده است

اوباما برای تصویب حقوق مرخصی استعلاجی به کنگره درخواست داده است، اما آنها هنوز به آن عمل نکرده‌اند. اما او منتظر اقدام کنگره نماند و این هفته، وزارت کار مقررات اجرای فرمان رئیس جمهور را نهایی کرد تا کارگران تا 56 ساعت حقوق مرخصی استعلاجی در سال دریافت کنند. مقررات جدید کمک می‌کند تا حدود 1.15 میلیون کارگر در عین اینکه مراقب مسئولیت‌های خود در خانه هستند، به خواسته های شغلی خود دست یابند.  

نه تنها دسترسی به مرخصی استعلاجی یک ضرورت اخلاقی است، بلکه برای سلامت عمومی اهمیت دارد. فرد مبتلا به آنفولانزا باید در خانه بماند تا آن را به سایر همکاران خود منتقل نکند. CDC تخمین می‌زند که تقریبا از پرداخت مرخصی استعلاجی پنج میلیون مورد از آنفولانزای H1N1 در سال 2009 اجتناب شده است.

کارگران با دسترسی به حقوق روزهای بیماری و سایر منافع، بسیار بیشتر از کار خود راضی‌تر هستند و کمتر به ترک کردن آن فکر می‌کردند. اوایل این ماه، مرکز تحقیقات اقتصادی و سیاسی منتشر شده در یک مطالعه به این نتیجه رسید که اجرای حقوق مرخصی استعلاجی برای کارگران شهر نیویورک، هزینه ها را برای اغلب کارفرمایان بالا نبرد و همچنین منجر به کاهش سود آنها نشد، برخلاف اینکه برخی مخالفان این طرح ادعا می‌کردند که اجرای این طرح مخرب خواهد بود.

در همین رابطه