بنابر سازوکار جدید سازمان امور مالیاتی

ابلاغ فیزیکی اوراق مالیاتی به طور کامل حذف شد

بر اساس سازوکار جدید سازمان امور مالیاتی در راستای اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، ابلاغ فیزیکی اوراق که از طریق سامانه‌های سازمان صادر می‌شد، به طور کامل حذف شد.
تاریخ: 02 شهریور 1401
شناسه: 43578

عکس: ایرنا

معاون درامدهای مالیاتی طی نامه‌ای به اتاق ایران از حذف کامل اوراق فیزیکی که از طریق سامانه‌های سازمان صادر می‌شد، خبر داد. این سازوکار جدید به دنبال اجرای اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی اتخاذ شده و از اول شهریورماه لازم‌الاجراست.

بر این اساس مودیان می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی پس از فعال‌سازی ابلاغ الکترونیکی، از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

پس از فعال‌سازی ابلاغ الکترونیک، اوراق مالیاتی مودیان که در سامانه‌های سازمان صادر می‌شود به صور خودکار روی حساب کاربری مودیان بارگذاری شده و هم‌زمان پیامک اطلاع‌رسانی آن ارسال می‌شود. بعد از بارگذاری اوراق در حساب کاربری، مودیان ده روز فرصت دارند با مراجعه به حساب کاربری خود، اوراق بارگذاری شده را مشاهده کنند. روید برگه در حکم ابلاغ است. چان‌چه مودی ظرف ده روز به حساب کاربری خود مراجعه نکرده و برگه خود را مشاهده نکند، روز یازدهم یا اولین روز کاری بعد از روز دهم به عنوان تاریخ ابلاغ منظور شده و مهلت‌های قانونی واکنش به اوراق مالیاتی برمبنای آن در نظر گرفته می‌شود.

بروشور آشنایی با ایلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی در پرتال اطلاع‌رسانی سازمان امور مالیاتی در دسترس است.

در همین رابطه