رئیس اتاق ایران در دیدار با سفیر ایران در پاکستان

رویکرد اقتصادی سفرای ایران تقویت شود

رئیس اتاق ایران با سفیر ایران در پاکستان دیدار و بر تقویت رویکرد اقتصادی سفرا و استانداران کشور تاکید کرد.
خبرنگار
تاریخ: 04 آبان 1401
شناسه: 44315

رئیس اتاق ایران که به همراه هیاتی از تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی به پاکستان سفر کرده است با حضور در دفتر سفارت ایران در این کشور از ضرورت تقویت رویکرد اقتصادی سفرا به ویژه آنهایی که در کشورهای هدف تجاری مستقر هستند، سخن گفت.

غلامحسین شافعی تاکید کرد: استانداران و سفرای کشور باید نگاه اقتصادی پیدا کنند چراکه توسعه روابط اقتصادی موجب ثبات روابط سیاسی بین کشورها می‌شود.

او در ادامه به سوابق روابط دو کشور اشاره و تصریح کرد: از گذشته خسران زیادی در روابط اقتصادی ایران و پاکستان وجود داشته و علی‌رغم ظرفیت‌های موجود نتوانستیم از آنها بهره ببریم.

رئیس اتاق ایران تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت در منطقه به دلیل جنگ روسیه و اوکراین به گونه‌ای است که ایران و پاکستان باهمکاری هم می‌توانند حضور خود را در بازارهای هدف تقویت کنند.

شافعی با بیان اینکه روابط تجاری غیر رسمی زیادی بین ایران و پاکستان وجود دارد که در آمار لحاظ نمی‌شود، ادامه داد: ضرورت دارد برای رفع این مسئله راهکار مناسبی طراحی کنیم.

در این نشست علی حسینی، سفیر ایران در پاکستان با استقبال از طرح مشکلات از سوی بخش خصوصی بر تداوم روابط بین سفارت ایران و فعالان اقتصادی تاکید کرد.

در همین رابطه